| کد خبر: 163916 |

شهرکی ثانوی ارائه داد:

◄ آمار تکمیلی طرح نوروزی 97 در جاده‌های کشور

تعداد سفر انجام‌شده از ابتدای طرح نوروزی تا روز 14 فروردین ۶۷۰ هزار و ۹۹۰ سرویس و تعداد مسافر جابجا شده به رقم ۶میلیون و 978 هزار و 475 مسافر رسید که در مقایسه با آمار ۲۰ روز ابتدایی طرح نوروزی گذشته تعداد سفرها 3.43 درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

 مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به تشریح آخرین آمار جابجایی مسافر در نوروز امسال پرداخت.

حمیدرضا شهرکی ثانوی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با توضیح اینکه آمار طرح نوروزی از 24 اسفندماه تا 14 فروردین به مدت ۲۰ روز است؛ گفت: تعداد سفر انجام‌شده در این مدت ۶۷۰هزار و ۹۹۰ سرویس و تعداد مسافر جابجا شده به رقم ۶میلیون و 978 هزار و 475 مسافر رسید که در مقایسه با آمار ۲۰ روز ابتدایی طرح نوروزی گذشته  3.4 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: بر این اساس سهم اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در جابه‌جایی مسافرین به ترتیب برابر با 58.3، 23و 18.7درصد است. بیش‌ترین مقاصد سفر به ترتیب بعد از تهران شهرهای اصفهان، خراسان رضوی (مشهد)، خوزستان، گیلان ، مازندران، فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ایلام بوده است.

شهرکی ثانوی هم‌چنین توضیح داد که بر این اساس سهم اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در «جابه‌جایی مسافران» به ترتیب برابر با 58.3،  23 و 18.7 درصد است.

شهرکی ثانوی هم‌چنین توضیح داد که سهم اتوبوس 32.3 درصد، مینی‌بوس 17.1 درصد و سواری کرایه 50.6 درصد در «سفرهای انجام‌شده» بوده است.

بر اساس اظهارات شهرکی ثانوی مجموع کل تردد از مرزها از تاریخ 24 اسفند تا 13 فروردین نیز به تعداد یک میلیون و 300هزار و 453 رسیده است که مسافران ورودی با تعداد ۶۴۸هزار و ۹۵۷ نفر سهم 50.6 درصدی و مسافران خروجی با تعداد 651هزار و 496نفر سهم 49.4 درصدی را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد : هم‌چنین پرترددترین مرزها به ترتیب شامل مرزهای مهران - بازرگان - شلمچه -رازی و بیله سوار است.

شهرکی ثانوی از به‌کارگیری 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 20هزار دستگاه مینی‌بوس و 28 هزار  دستگاه سواری کرایه و 117هزار و 300 راننده حرفه‌ای و کمک‌راننده برای خدمت‌رسانی به هم‌وطنان در نوروز امسال خبر داد و گفت: خدمت‌رسانی هزار و 618 شرکت اتوبوس‌رانی در قالب ۳۸ شرکت سر شبکه و همچنین ۷۷۲ شرکت مینی‌بوس‌رانی و سواری کرایه در سراسر کشور از دیگر برنامه های سازمان در نوروز امسال بود.

به گفته او بیش‌ترین مقاصد سفر به ترتیب بعد از تهران شهرهای اصفهان، خراسان رضوی (مشهد)، خوزستان، گیلان ، مازندران، فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ایلام بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.