| کد خبر: 163811 |

◄ آموزش رانندگان خودروهای شخصی؛ راهی برای کاهش تلفات رانندگی در کشور

برخی رانندگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای با ابراز خرسندی از نزدیک شدن به روزهای پایانی تعطیلات معتقدند برای کاهش تعداد این تلفات، رانندگان خودروهای شخصی نیز باید همچون رانندگان عمومی آموزش ببینند.

تین نیوز

در حالی‌که تعطیلات نوروز امسال با ثبت آمار افزایش 3 درصدی تلفات رانندگی تا روز 12 فرودین، در کنار همه رکوردهای ثبت شده از جمله افزایش میزان سفرها و مصرف روزانه بنزین و ... رکورد دیگری ثبت کرد، برخی رانندگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای با ابراز خرسندی از نزدیک شدن به روزهای پایانی تعطیلات معتقدند برای کاهش تعداد این تلفات، رانندگان خودروهای شخصی نیز باید همچون رانندگان عمومی آموزش ببینند.

به گزارش تین‌نیوز، روز یکشنبه 12 فرودین، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، از افزایش ۳ درصدی جان باختگان سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، بی‌توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی رانندگان از مهمترین عوامل تصادفات در ایام نوروز امسال بوده است.

بر اساس خبری که ایرنا روز یکشنبه 12 فرودین منتشر کرد، سردار تقی مهری در این بازدید افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده در تعطیلات نوروزی امسال با افزایش حدود 15 درصدی تردد مسافران نوروزی در جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی سراسر کشور روبه‌رو بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در موج اول سفرها، شاهد کاهش ۵ درصدی فوت و جان باختگان بودیم اما در موج دوم سفرهای نوروزی این روند بر عکس شد و افزایش تلفات داشتیم به گونه‌ای که در روز 10 فروردین ۳۷ نفر جان باختند.

سردار مهری تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد افرادی که به سفر رفته‌اند خسته شده‌اند و آمادگی جسمانی رانندگی را نداشته‌اند و همین امر باعث شده به طور کلی ۳ درصد تعداد کشته شدگان افزایش داشته است.

این اظهارات رئیس پلیس راهور در حالی مطرح شده است که برخی رانندگان ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای معتقدند رانندگان خودروهای شخصی نیز باید همچون رانندگان عمومی آموزش ببینند.

به گزارش تین‌نیوز، یکی از این رانندگان در یک گروه تلگرامی و در جمع رانندگان اتوبوس‌های مسافری بین‌شهری در این زمینه نوشت: باید به رانندگان خودروهای سواری شخصی چند مورد آموزش داده شود و آموزش نباید فقط مخصوص رانندگان خودروهای عمومی باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش تلفات تصادفات، لازم است رانندگان خودروهای شخصی از طرق مختلف از جمله رسانه ملی، نحوه رانندگی در بیابان و اتوبان را بیاموزند.

وی گفت: رانندگان شخصی همچنین باید بدانند اتوبوس‌ها مجاز نیستند در لاین سبقت تردد نمایند، بنابراین باید سعی کنند در لاین وسط به اتوبوس راه بدهند.

وی تاکید کرد: همچنین این رانندگان باید بدانند در هنگام رسیدن به دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی، سرعت خود را به‌طور ناگهانی کم نکنند چراکه این دوربین‌ها از شعاع یک و یا دو کیلومتری بر روی جاده زوم هستند و این کاهش ناگهانی سرعت جز ایجاد خطر و وقوع تصادف، نتیجه دیگری ندارد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.