| کد خبر: 163736 |

یک پژوهش نشان داد:

◄ یک چهارم دریانوردان علائم افسردگی دارند

براساس مطالعه‌ای که در زمینه بهداشت روان دریایی ارائه شده بیش از یک چهارم دریانوردان نشانه‌هایی از افسردگی را نشان می‌دهند و بسیاری از آنها درخواست کمک نمی‌کنند.

تین نیوز

براساس مطالعه‌ای که در زمینه بهداشت روان دریایی ارائه شده بیش از یک چهارم دریانوردان نشانه‌هایی از افسردگی را نشان می‌دهند و بسیاری از آنها درخواست کمک نمی‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenews، مطالعاتی در کنفرانس سلامتی دریانوردان دریایی در تاریخ 16 مارس در لندن ارائه شد که بر اساس آن بیش از 1000 دریانورد توسط انجمن دریانوردی خیریه ملل متحد و دانشگاه ییل مورد بررسی قرارگرفته‌ و بیش از یک نفر از هر شش نفر پاسخ دهنده از انگلستان هستند.

بر اساس یافته‌های این پژوهش حدود 26 درصد از دریانوردان گفتند که آنها در روزهای متعددی از دو هفته گذشته که روی آب بوده‌اند احساس «دلمردگی، افسردگی و ناامیدی» داشته‌اند.

علاوه بر این، دریانوردان می گویند که کیفیت و میزان مواد غذایی در کشتی در کنار جدایی از خانواده‌هایشان و طول مدت قرارداد آنها می‌تواند بر سلامت روان آنها تاثیر به سزایی داشته باشد.

تقریبا نیمی ( حدود45 درصد) از دریانوردانی که علائم افسردگی را گزارش کرده‌اند، گفتند که از هیچ‌کس کمک نخواسته‌اند. حدود یک سوم آنها گفتند که آنها به خانواده و یا دوستان خود تبدیل شده‌اند، اما تنها 21 درصد از آنها گفته‌اند که با همکارشان صحبت کرده‌اند، با وجود اینکه چند ماه را در یک کشتی با آنها گذرانده‌اند.

یک صنعت «ماشینی»

دن تامپسون، 29 ساله از لندن، که هنگام کارش به عنوان یک افسر ناوبری دچار افسردگی شد، در این کنفرانس سخنرانی کرد تا آگاهی از این مشکل را افزایش دهد.

او گفت: دلیل اینکه من بیمار شدم عمدتا کار من بود - حجم کار، محرومیت از خواب و فشار کار- . من در دریا زندگی می‌کنم و می‌توانم پیش‌بینی کنم که تعداد افرادی که از افسردگی رنج می‌برند حتی بالاتر از کسانی است که در این پژوهش بررسی شده‌اند.

وی افزود: صنعت ما به طور کلی بیشتربسیاری از صنعت‌ها «ماشینی» است. نگرش فقط به تسریع و تحقق آن است و ترس از صحبت کردن در مورد آن به طور آشکار به دلیل از دست دادن شغل وجود دارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.