| کد خبر: 163726 |

معاون مسافری شرکت راه‌آهن خبر داد:

جابجایی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از آٰغاز طرح نوروزی ۹۷ تا امروز با قطار

معاون مسافری شرکت راه‌آهن از جابجایی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر با قطار از آٰغاز طرح نوروزی ۹۷ تا امروز ۹ فروردین خبر داد.

تین نیوز

معاون مسافری شرکت راه‌آهن از جابجایی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر با قطار از آٰغاز طرح نوروزی ۹۷ تا امروز ۹ فروردین خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، میرحسن موسوی در این رابطه گفت: از زمان شروع طرح نوروزی ۹۷ در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ تا امروز ۹ فروردین ماه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر با استفاده از قطار جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه ۸.۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: علی رغم افزایش تعداد صندلی‌ها و مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش تاخیر‌ها در مبدا و دسترسی به قطار بوده‌ایم.

موسوی یادآور شد: با هدف کاهش عمر ناوگان و افزایش کیفیت آن، سال گذشته ۳۵۰ واگن با عمر بیش از ۴۵ سال از ناوگان خارج شد و امسال نیز ۲۴۸ واگن بالای ۳۰ سال از چرخه فعالیت خارج شدند. لذا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۲۴۲ رام قطار به‌صورت روزانه تردد خواهند داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به در نظر گرفتن ۴۸۴۰ قطار برای پیک ۲۰ روزه نوروز ۹۷ گفت: این میزان نیز نسبت به نوروز ۹۶ حدود ۱۵.۷ درصد رشد داشته است.

به گفته موسوی ۱ میلیون و ۸۷۳ هزار صندلی برای مسافران ایجاد شده است که نسبت به مدت مشابه نوروز ۹۶ بالغ‌بر ۱۳.۸ درصد رشد داشته است.

وی از مردم درخواست کرد تا برای تهیه بلیت‌های نوروزی با برنامه‌ریزی و به‌صورت آنلاین یا از مراکز مجاز فروش بلیت تهیه کنند و در صورت هرگونه ابهام یا نیاز به مشاوره و پاسخگویی با شماره تلفن ۰۲۱۵۱۴۹ تماس حاصل کنند. این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات مسافران و شهرو

معاون مسافری راه‌آهن خاطرنشان کرد: قیمت بلیت‌های نوروزی طبق نرخ پایه بلیت‌های قطاراست و هیچ‌گونه افزایشی اعمال نشده است.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.