| کد خبر: 163648 |

نوروز امسال نسبت به سال گذشته رخ داد:

◄ افزایش 16درصدی مسافران دریایی در آبادان

با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با توجه به شرایط منطقه، بندر آبادان قادر است سهم بیشتری از تجارت دریایی ایران را به خود اختصاص دهد.

تین نیوز

با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با توجه به شرایط منطقه، بندر آبادان قادر است سهم بیشتری از تجارت دریایی ایران را به خود اختصاص دهد.

محمد راستاد معاون رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در این‌باره اظهار کرد: سازمان بنادر برای توسعه بندر آبادان طرح های گسترده‌ای دارد و ما معتقدیم می‌توان سهم این بندر در تخلیه و بارگیری و ظرفیت‌های کلان اقتصادی را بهبود بخشید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: با توجه به اینکه بندر آبادان محصور در فضای شهری شده نیاز به یک جانمایی جدید برای استفاده از ظرفیت‌های کلان و فضای پس‌کرانه داریم. این فضای جدید باید از یکسو نزدیک به آب‌های فعال در منطقه باشد و از سوی دیگر ضمن نزدیکی به آبادان امکان سرمایه‌گذاری جدید در آن وجود داشته باشد.

به گفته راستاد، با توجه به صحبت‌هایی که در رابطه با اضافه شدن بنادر اروندکنار و چوئبده به مناطق آزاد صورت گرفته ازنظر ما امکان بهبود ظرفیت‌ها در این حوزه وجود دارد و تلاش بر این است که با اضافه کردن یک بندر کمکی به آبادان شرایط توسعه فعالیت‌های آن تسهیل شود.

گردشگری دریایی در آبادان

به گزارش ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت گردشگری دریایی در آبادان نیز گفت: آمارها حاکی از آن است که تاکنون حدود ۲۰۰ هزار مسافر دریایی در آبادان حاضرشده‌اند که این عدد نسبت به ۱۷۲ هزار نفر سال گذشته افزایش 16درصدی را نشان می‌دهد. پیگیری‌های ما از وضعیت مسافران دریایی نیز حاکی از رضایت آن‌ها از امکانات و شرایط بندر بود و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای بهبود ظرفیت‌ها در این بخش صورت گرفته می‌توان به‌صراحت اعلام کرد که افق گردشگری دریایی آبادان مثبت بوده و در آینده نیز رشد خود را ادامه خواهد داد.

در نوروز 97 مسافران نوروزی استقبال خوبی از گردشگری دریایی مخصوصاً در سواحل جنوبی داشته‌اند که مهم‌ترین دلیل آن را می‌توان افزایش زیرساخت‌های این بخش و تبلیغات مناسب در این مورد دانست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.