| کد خبر: 163633 |

◄ حل مشکل لغو پروازهای فرودگاه ساری با سامانه ILS

با نصب سامانه فرود دقیق هواپیما (ILS) در فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری مشکل لغو پروازها در شرایط نامساعد آب و هوائی رفع می‌شود. سعدالله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اعلام این خبر افزود: خرید زمین موردنیاز نصب دستگاه، ایجاد زیرساخت‌های لازم و نیز خرید دستگاه 240 میلیارد ریال هزینه شده است.

تین نیوز

با نصب سامانه فرود دقیق هواپیما (ILS) در فرودگاه بین‌المللی دشت‌ناز ساری مشکل لغو پروازها در شرایط نامساعد آب و هوائی رفع می‌شود.

سعدالله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اعلام این خبر افزود: برای خرید زمین موردنیاز نصب دستگاه، ایجاد زیرساخت‌های لازم و نیز خرید دستگاه 24 میلیارد تومان هزینه شده است.

وطن‌خواه افزود: نصب این دستگاه با توجه به افزایش پروازهای فرودگاه ساری ضروری بود و زمینه خرید آن‌ هم با رفع تحریم‌ها میسر شد.

او افزود: شرکت فرودگاه‌های کشور تنها برای خرید زمین 10 هکتاری خارج از فرودگاه که زیرساخت‌های موردنیاز این سامانه کمک ناوبری باید در آن ساخته و دستگاه نصب شود، یک‌صد میلیارد ریال هزینه کرده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: با انجام اقدامات بعدی و لازم برای ایجاد زیرساخت‌های نصب این دستگاه، سایت سامانه در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: وجود سامانه فرود دقیق هواپیما که از تجهیزات کمک ناوبری موردنیاز فرودگاه‌ها برای هدایت هواپیماهاست، باعث می‌شود تا فرود امن در شرایط بد آب و هوایی و کاهش دید خلبانان فراهم شود.

فرودگاه دشت‌ناز ساری یکی از سه فرودگاه مازندران و تنها فرودگاه بین‌المللی این استان است که از سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرد.

شرایط آب و هوائی ویژه مازندران ازجمله مه‌گرفتگی تاکنون مهم‌ترین دلیل لغو پروازهای خروجی این فرودگاه و یا برگشت خوردن پروازهای ورودی به آن بوده است که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.