| کد خبر: 163546 |

شهرکی ثانوی خبر داد:

◄ افزایش 8 درصدی تعداد سفرهای ناوگان عمومی جاده‌ای تا روز پنجم

تعداد سفر انجام شده از تاریخ 24 اسفند تا 5 فروردین ٣٧٣٨٩٦ سرویس و تعداد مسافر جابجاشده به رقم ٣٩١٢٦٨٨ مسافر رسیده است که در مقایسه با آمار ١١ روزه ابتدایی طرح نوروزی سال گذشته تعداد سفرهای ناوگان عمومی٨.١ درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

از مردم خواهش می‌کنیم که  نسبت به خرید بلیت برای مسیرهای بازگشتی خود اقدام کنند. از آنجایی که تعطیلات امسال گسترده است و میزان تردد مسافران افزایش یافته بهتر است مسافران از همین الان خرید بلیت را در دستور کار خود قرار دهند.

حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص میزان تردد مسافران تا روز پنجم تعطیلات نوروزی، گفت: بیشترین مقاصد سفر ناوگان عمومی جاده‌ای به ترتیب بعد از تهران عبارتند از خراسان رضوی(مشهد)- خوزستان- اصفهان- گیلان- مازندران- فارس- ایلام و آذربایجان غربی و شرقی که ظاهرا مسافران بیشتری به این استان‌ها سفر کرده‌اند.

وی با ارایه آماری از طرح نوروزی از تاریخ 24 اسفند ماه تا 5 فروردین به مدت ١١ روز پرداخت و گفت: تعداد سفر انجام شده در این 11 روز ٣٧٣ هزار و ٨٩٦ سرویس و تعداد مسافر جابجاشده به رقم ٣ میلیون و 912 هزار و 688 مسافر رسیده است که در مقایسه با آمار ١١ روزه ابتدایی طرح نوروزی سال گذشته تعداد سفرهای ناوگان عمومی٨.١  درصد افزایش داشته است.

شهرکی ثانوی سهم اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در جابجایی مسافران را به ترتیب برابر با ٥٨.٤  - ٢٢.٦  و  ١٩ درصد اعلام کرد و گفت: سهم اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در سفرهای انجام شده به ترتیب برابر با ٣١.٧  - ١٧ و ٥١.٣ درصد است.

به گفته مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مجموع کل تردد از پایانه‌های مرزی زمینی در بازه زمانی مورد اشاره ٧٣٣و ٢٠٩ نفر است که مسافران ورودی با تعداد  ٢٧١ هزار و  10 نفر سهم ٣٧ درصدی و مسافران خروجی با تعداد ٤٦٢ هزار و ١٩٩ نفر سهم  ٦٣ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

شهرکی ثانوی هم چنین توضیح داد که پرترددترین مرزها به ترتیب شامل مرزهای مهران - بازرگان - شلمچه -رازی و بیله‌سوار است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص ارزیابی خود از کمیت و کیفیت سفرهای نوروزی تا این لحطه نیز گفت: تا این لحظه  تقریبا شکایتی در هیچ استانی نداشتیم و این نتیجه هم به دلیل تلاش زیادی است که با هدف اجرای حقوق مسافر طی سال گذشته انجام شده و تقریبا شکایت زیادی از ابتدای سفرهای نوروزی وصول نشده است.

شهرکی ثانوی با توضیح این‌که در بحث کنترل ایمنی هم تا این لحظه موفق عمل شده است و به نسبت سال قبل هم سانحه خاصی نداشتیم، ادامه داد: امیدواریم در دور دوم سفرها هم شاهد حادثه خاصی نباشیم.

وی ادامه داد: از مردم خواهش می‌کنیم که نسبت به خرید بلیت برای مسیرهای بازگشتی خود اقدام کنند. از آنجایی که تعطیلات امسال گسترده است و میزان تردد مسافران افزایش یافته بهتر است مسافران از همین الان خرید بلیت را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: اگر  مسافران شکایتی داشتند به اپلیکیشن 141 و یا به همکاران ما در دفاتر نمایندگی در پایانه های مسافری مراجعه کنند و یا اعتراضات خود را از طریق سایت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و  سامانه شهرما منعکس کنند تا  در اسرع وقت به موضوع شکایات مسافران رسیدگی شود.

شهرکی ثانوی از مسافران نوروزی در خواست کرد تا با هدف کنترل تراقیک به حمل‌ونقل عمومی روی آورند و ادامه داد: رانندگان حرفه‌ای  در بخش حمل‌ونقل عمومی حضور دارند و شرکت‌های  مسافربری هم نظارت دقیقی نسبت به عملکرد رانندگان خود دارند که ریسک خطر را کاهش می‌دهد.ضمن اینکه پلیس راه هم نظارت سخت‌تری روی حمل‌ونقل عمومی دارد که عامل مهمی در کاهش حوادث در بخش حمل‌ونقل عمومی خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.