| کد خبر: 163484 |

◄ نوسانات ارزی موجب کاهش سفرهای خارجی نوروزی شد

در تورهای گروهی برای کشورهایی مانند آذربایجان، ارمنستان، دبی، ترکیه، مالزی و ... نیز تعداد پروازهای فرمیشن حدود 20 تا 30 درصد کاهش‌یافته است که به همین میزان شاهد ریزش سفرها کشورهای ذکر شده هستیم.

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از کاهش سفرهای خارجی در نوروز 97 به دلیل نوسانات ارزی خبر داد.

حرمت الله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین نیوز از تاثیر نوسانات ارزی بر روی سفرهای نوروزی خبر داد و عنوان کرد: در نوروز 97 در تورهای خارجی با توجه به نوسانات ارزی ریزش داشتیم؛ برخی از کشورها مانند بلوک غرب زمان برای اقدام اخذ ویزا گذشته است و مسافران در زمانی باید برای اخذ ویزا اقدام می‌کردند که دقیقاً در زمان چالش نوسانات ارزی بود و در آن موقع هیچ ثبات قیمتی وجود نداشت و هرروز یک نرخ به مشتریان اعلام می‌‌شد که در همین راستا شاهد ریزش 50 درصدی در این بخش بوده‌ایم.

وی افزود: در تورهای گروهی برای کشورهایی مانند آذربایجان، ارمنستان، دبی، ترکیه، مالزی و ... نیز تعداد پروازهای فرمیشن حدود 20 تا 30 درصد کاهش‌یافته است که به همین میزان شاهد ریزش سفرها کشورهای ذکر شده هستیم.

رئیس انجمن دفاتر شرکت‌های خدمات مسافرت هوایی با بیان این‌که شاید برخی این‌گونه فرض کنند کاهش تورهای خارجی بسیار عالی است و باعث خواهد شد ارز از کشور خارج نشود و از بابت این موضوع خوشحال باشند اما نباید این‌گونه تصور کرد و خشنود بود، گفت: ما نباید شرایطی را برای کشور مهیا کنیم که مردم نتوانند به سفر خارجی بروند و این کار بسیار غلط است و اگر این‌گونه پیش برویم به همین روال عادت خواهیم کرد و مرزهای خود را بسته نگه خواهیم داشت.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که لازم است به آن توجه شود نقش مهم سفیران و رایزنان فرهنگی در جذب گردشگر است؛ بنده همواره عنوان کرده‌ام که بایستی سفیران ما در خارج از کشور به‌طور خاص به روی این موضوع کار کنند این در حالی است سفیران کشورهای دیگری که در ایران منصوب می‌شوند اولویت اصلی‌شان رایزنی در بخش جذب گردشگر برای کشورشان است.

رفیعی خاظرنشان کرد: با وجود این‌که همیشه گفته‌اند اقتصاد گردشگری باید جایگزین اقتصادی نفتی شود مسئولان ما از این موضوع غافل هستند. خواهش ما از مجریان دولتی این است ابلاغیه‌ای به سفیران بدهند تا در این زمینه فعال باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.