| کد خبر: 163104 |

دلخوش:

بخشنامه ارز مسافرتی شکستن حرمت مردم است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که در حال حاضر نمی توان دلار با قیمت 5هزار و 200 تومان نیز خریداری کرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که در حال حاضر نمی توان دلار با قیمت 5هزار و 200 تومان نیز خریداری کرد.

به گزارش تین‌ نیوز ، کاظم دلخوش  با اشاره به وضعیت بازار ارز، اظهار داشت: اعتقاد دارم که با اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز، نمی توان مشکلات این بازار را رفع کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر واردات ارز بیش از صادرات آن است، بیان داشت: در شرایطی که واردات ارز بیش از صادرات است کمبود ارز در بازار داخلی قابل قبول نیست، دولت باید مدیریت قوی تری در زمینه بازار ارز داشته باشد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه ارز باید تک نرخی شود، عنوان کرد: اگر ارز تک نرخی نشود باعث فساد در اقتصاد کشور می شود، در حال حاضر ارز با دو تا سه نرخ خرید و فروش می شود و همین باعث شده که بازار سیاهی در این باره شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: راه کارهای بانک مرکزی از جمله گرفتن 20 نفر چاره کار بازار ارز نیست، مگر تنها مشکل ارز در تهران بود، ارز در تمام نقاط کشور مشکل دارد وباید آن را مدیریت کند.

دلخوش در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه نرخ ارز پایین نیامده است، اظهار داشت: در حال حاضر می گویند ارز 4800 تومان است اما در زمان خرید نمی توانید 5200 تومان هم دریافت کنید بنابراین نباید صورت مسئله را پاک کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می رود دولت برای مدیریت بازار ارز در فصولی چون عید کریسمس، گفت: ارزش پول کشور از دست رفته است باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم و نباید به دنبال حواشی باشیم در عوض باید با برنامه ریز ثبات راایجاد کرد.

وی بیان داشت: بخشنامه بانک مرکزی برای ارز مسافرتی در واقع شکستن حرمت مردم است، این کارها را بعد از انقلاب تجربه کرده ایم، نباید به سمت کارهایی برویم که حرمت مردم شکسته شود، بهترین راه کاراین است که ارز مسافرتی را در سفارتخانه ها به متقاضیان ارائه دهیم.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.