| کد خبر: 162512 |

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام عنوان کرد:

◄ فراخوان جذب ایده برای پایانه ایرانشهر فرودگاه امام

این مسابقه شروعی برای جلب مشارکت این ابرپروژه است. شرکت‌کنندگان در این مرحله می‌توانند انتظار خود و ذهنیتی که دوست دارند از پایانه فرودگاهی اصلی کشورشان داشته باشند؛ بیان کنند.

تین نیوز

نشست خبری فراخوان جذب ایده و آغاز طراحی پایانه مسافربری هوایی ایرانشهر با حضور شهرام آدم‌نژاد مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی و اعضای هیئت مدیره این شرکت  برگزار شد.

آدم‌نژاد در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه در رابطه با پایانه بین‌المللی امام سالیان سال است که در این رابطه بحث شده است که بتوانیم پایانه  شایسته‌ای داشته باشیم گفت: بعضی از کشورهای همسایه در راستای توسعه فرودگاه‌های خود اقدامات بسیار مهمی انجام داده‌اند و مسافران همیشه فرودگاه‌های کشور را با فرودگاه‌های کشورهای دیگر مقایسه می‌کنند به همین جهت ارزیابی‌های مردمی این است که سرعت توسعه را باید افزایش دهیم.

وی بیان کرد: فرودگاه بین المللی امام نقطه آغاز و پایان سفر به ایران است که می‌تواند بسیار شیرین و به‌یادماندنی باشد اما اولویت اصلی در این فرودگاه ایمنی است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام با بیان اینکه بحث جذب ایده برای پایانه ایرانشهر اولین بار توسط وزیر راه و شهر سازی مطرح شد گفت: با هدف تجلی اندیشه ایران در فرودگاه امام، وزارت راه و شهرسازی را بر آن داشت تا مکانی را به عنوان پایانه اصلی مسافری هوایی کشور معرفی کند که علاوه بر عملکرد مورد انتظار خود گویایی ویژگی‌های این سرزمین باشد.

آدم‌نژاد خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهر سازی و شرکت شهر فرودگاهی امام  در نظر دارد دستیابی به ایده‌های برتر برای طراحی پایانه مسافری هوایی بین‌المللی ایرانشهر را از طریق فراخوان عمومی به مرحله اقدام بگذارد و این فراخوان به منظور جلب مشارکت همه علاقه‌مندان و صاحبان اندیشه و طراحان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز اولین روز مسابقه فراخوان جلب ایده برای طراحی پایانه مسافربری پایانه است افزود: این مسابقه شروعی برای جلب مشارکت این ابرپروژه است. شرکت‌کنندگان در این مرحله می‌توانند انتظار خود و ذهنیتی که دوست دارند از پایانه فرودگاهی اصلی کشورشان داشته باشند؛ بیان کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت در این فراخوان برای عموم آزاد است عنوان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند از اشخاص حقیقی و یا حقوقی باشند اعم از شرکت‌های معماری و طراحی، طراحان حرفه‌ای، دانشجویان و حتی دانش‌آموزانی که می‌خواهند سهمی در آینده فرودگاهی خود داشته باشند او گفت: دارندگان هر نوع ایده و یا طرح از قبیل طرح‌های معماری، مفهومی، حجمی، محتوایی، نوشتاری، هنری، هویتی که مبتنی بر فرهنگ و هویت کشور باشد می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند و در نهایت به 10 ایده برتر داخلی و 58 ایده برتر خارجی انتخاب خواهد شد از آنها تقدیر و تشکر انجام خواهد گرفت.

رئیس هیئت‌مدیره شهر فرودگاهی امام با بیان اینکه پایانه شماره 1 نخستین و تنها پایانه فعال فرودگاه امام است که سالیانه 8 میلیون نفر مسافر از طریق آن جابجا می‌شود خاطرنشان کرد: دومین پایانه فرودگاه تحت عنوان پایانه سلام در مراحل نهایی ساخت قرار دارد و ظرفیت پذیرش جابجایی بالغ بر 5 میلیون نفر مسافر در سال را دارد.

او به سومین پایانه فرودگاه امام تحت عنوان ایرانشهر اشاره کرد و گفت : این پروژه در مرحله مطالعاتی قرار  دارد که در فاز اول احداث توانایی پذیرش 25 میلیون مسافر در سال را خواهد داشت و در فاز بعدی این ضرفیت به 63 میلیون مسافر خواهد رسید که با افتتاح این پروژه می‌توانیم با غرور از پایانه بزرگترین فرودگاه کشورمان صحبت کنیم حتی آن را با سایر فرودگاه‌های جهان مقایسه کنیم.

او با ابراز امیدواری نسبت به کلنگ‌زنی این پروژه در سال آینده عنوان کرد بسیار امیدوار هستم که بتوانیم تا چندین سال آینده این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم چراکه تا این پروژه به بهره‌برداری نرسد به جایی نخواهد رسید مدیرانی که در گذشته در این فرودگاه حضور داشتند برای حل این مشکلات تلاش‌های بسیاری انجام دادند اما این مشکلات تنها در مقیاس متفاوتی حل خواهد شد چراکه با پایانه‌ای که 5 میلیون نفر ظرفیت دارد و ما اکنون به 10 میلیون نفر اشاره می‌کنیم قابل حل نیست.

مدیرعامل این شرکت با تأکید بر  اینکه برای جذب سرمایه‌گذار در این پروژه مشکلی نخواهیم داشت عنوان کرد: امکان سودآوری در پروژه‌های صنعت فرودگاهی وجود دارد و این صنعت می‌تواند جذب سرمایه‌گذار کند و ما نگران جذب سرمایه‌گذار نیستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.