| کد خبر: 162184 |

◄ ساخت بندر پارسیان امروز آغاز می‌شود

در راستای خصوصی‌سازی و واگذاری امور به بخش‌های تخصصی، مجوز ساخت بندر پارسیان توسط سازمان بنادر و دریانوردی صادرشده است. مهدی کرباسیان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران با اعلام این خبر گفت: فاز اول عملیات اجرایی این بندر در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان امروز با دستور رئیس‌جمهوری آغاز می‌شود.

تین نیوز

در راستای خصوصی‌سازی و واگذاری امور به بخش‌های تخصصی، مجوز ساخت بندر پارسیان توسط سازمان بنادر و دریانوردی صادرشده است.

مهدی کرباسیان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران با اعلام این خبر گفت: فاز اول عملیات اجرایی این بندر در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان امروز با دستور رئیس‌جمهوری آغاز می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، کرباسیان افزود: ازآنجاکه سازمان بنادر به خصوصی‌سازی اعتقاد دارد ما توانستیم یکی از پروژه‌های مهم کشور را عملیاتی کنیم.

او با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی وظیفه حاکمیتی و نظارتی خود را  در بندر پارسیان ایفا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: برای فعالیت‌های مربوط به بندر و تأمین تجهیزات مناقصه بین‌المللی برگزار شد و یک مجموعه ایرانی که شریک خارجی دارد، توانست برنده آن شود. لذا فاز اول عملیات اجرایی بندر پارسیان با ۴ پست اسکله امروز با دستور رئیس‌جمهوری آغاز می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه موج‌شکن فاز اول بندر پارسیان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: پیمانکار عملیات لایروبی بندر یادشده را شروع کرده است و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته نیمه دوم سال آینده فاز اول و سه فاز دیگر تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

او تصریح کرد: ارزش قرارداد بندر پارسیان ۱۷۰ میلیون دلار است و این بندر می‌تواند کشتی‌های با تناژ ۵۰ هزار تن را پهلو دهد و ظرفیت صادراتی آن در فاز اول به ۹ میلیون تن می‌رسد.

کرباسیان با اشاره به این موضوع که بندر پارسیان باهدف صادرات در حال ساخت است، تصریح کرد: محصولات پتروشیمی، فولاد، شمش آلومینیوم و محصولات آلومینیومی از بندر پارسیان به کشورهای مختلف صادر خواهد شد. از طرفی این بندر به جهت نزدیکی با بندر شهید رجایی می‌تواند کمک‌کننده خوبی باشد  تا  از ترافیک کاری آن کاسته شود.

او ادامه داد: ایمیدرو با نظارت سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک فعالیت خود را در بندر پارسیان آغاز خواهد کرد.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با مساحتی قریب به ۱۰ هزار هکتار در ۳۰ کیلومتری شرق عسلویه، در منتهی الیه غربی استان هرمزگان و مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس است. ازآنجاکه ظرفیت عسلویه پرشده است این منطقه برای سرمایه‌گذاری انتخاب‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.