| کد خبر: 161872 |

عضو کمیسیون انرژی مجلس

◄ صنایع دریایی ایران رو به افول است

گذشته‌های قبل از انقلاب را دیده‌ایم و شرایط الان را درک می‌کنیم، باید سرعت کار و عملکرد و توانایی‌هایی را که نتوانسته‌ایم از آنها به خوبی استفاده کنیم، مورد توجه قرار دهیم.

تین نیوز

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که صنایع دریایی ایران رو به افول است، حمایت‌ها از این بخش را کم‌رنگ عنوان کرد و گفت: اگر اقتصاد ایران را فقط در پایه دریا قرار دهیم اداره کردن ۸۵ میلیون نفر کار سختی نیست.

به گزارش تین‌نیوز، احمد مرادی در پنجمین نمایشگاه بین المللی دریایی اظهار کرد: افسوس و تاسف می‌خوریم که سرمایه عظیمی در کشور داریم و ادعا می‌کنیم که در این بخش منحصربفرد هستیم اما از آن استفاده نمی‌کنیم.

وی با بیان این‌که پهنه گسترده در دریا داریم با طرح این پرسش که چقدر توانسته‌ایم از همه فرصت‌های موجود استفاده کنیم، تصریح کرد:‌ چقدر توانسته‌ایم اهداف را با کشورهای منطقه و دنیا ترسیم کرده و جایگاهی را برای ایران تعریف کرده‌ایم  وببینیم چقدر موفق بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: گذشته‌های قبل از انقلاب را دیده‌ایم و شرایط الان را درک می‌کنیم، باید سرعت کار و عملکرد و توانایی‌هایی را که نتوانسته‌ایم از آنها به خوبی استفاده کنیم، مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد:  بخش خصوصی همه داشته‌های خود را در کنار مسئولان قرار داده‌اند  و سعی بر این بوده رشد و توسعه ای را در کشور ایجاد کنند.

نماینده بندرعباس در مجلس  با بیان اینکه «با این حال با تحقق اهداف فاصله داریم» اظهار کرد:‌ برای توسعه و استفاده از ظرفیت‌ها وقت گذاشتیم، سرمایه‌گذارانی را آوردیم و شعارهایی را مطرح کردیم که باید به آن پایبند باشیم.

مرادی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه ،‌برنامه سالانه و بودجه دغدغه‌های نمایندگان مجلس این است که توسعه‌ای را در دریا داشته باشیم. اگر اقتصاد ایران را فقط در پایه دریا قرار دهیم اداره کردن 85 میلوین نفر کار سختی نیست.

وی در ادامه با اشاره به این‌که فرصت‌های کشتی‌سازی کم‌نظیری در کشور داریم، اظهار کرد: در کشور چین کمتر در صنایع دریایی بیش از 15 هزار شغل را به صورت مستقیم ایجاد می‌کنند. مشابه همین ظرفیت‌ها در ایران وجود دارد که با هر نگاهی که داریم که رو به افول بوده و حمایت‌ها کم‌رنگ است.

وی با اشاره به این‌که 1100 کیلومتر ساحل در نوار ساحلی هرمزگان داریم، اظهار کرد: جزایر و بنادر استان هرمزگان، بوشهر و... نباید غفلت شود و باید نهایت استفاده را از دریا ببریم. هم‌اکنون 60 درصد ذخائر دنیا در دست ایران است و اگر بخواهیم از این ذخایر استفاده کنیم تحول عظیمی روی می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.