| کد خبر: 161861 |

◄ به بهانه روز مهندس / آشنایی با طراح پل طبیعت

امروز روز بزرگداشت یکی از برجسته ترین اساتید برجسته ایرانی یعنی خواجه نصیرالدین طوسی است که از قضا در کشور ما »روز مهندس»، نام گرفته است به بهانه این روز بزرگ به یادآوری یکی از سازه‌های فلزی که تهران را جذاب تر از گذشته کرد می‌پردازیم که پل طبیعت می خوانندش.

تین نیوز

امروز روز بزرگداشت یکی از برجسته‌ترین اساتید برجسته ایرانی یعنی خواجه نصیرالدین طوسی است که در کشور ما »روز مهندس»، نام گرفته است به بهانه این روز بزرگ به یادآوری یکی از سازه‌های فلزی که تهران را جذاب‌تر  از گذشته کرد؛ می‌پردازیم: پل طبیعت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پل طبیعت تهران یکی از سازه‌های مدرن مهندسی ایران است که توسط شرکت نوسازی عباس‌آباد شهرداری تهران و طراحی مهندس جوان خود لیلا عراقیان طراحی و به اجرا گذاشته شد این پل باعث شناخته شدن معمارش، در سطح بین‌المللی شد.

پل طبیعت 2

پل طبیعت انتخاب اول مردم و جزو 5 انتخاب برتر 300 معمار برجسته جهان در مسابقه معمار شهری (A+ (architizer awards در سال 2015 شد، سازه برتر فولادی ایران و جایزه بین‌المللی خشت طلایی از دیگر جوایزی است که از طراحی این پل مهندس جوان کشورما بدست آورده است.

پل طبیعت که به گفته مهندس جوانش یک پل سه طبقه پیاده‌رو و غیرخودرویی است که در عباس‌آباد تهران ساخته شده  است از نمادهای فلزی عظیم شهر تهران است،  پل طبیعت از عرض بزرگراه مدرس گذشته و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند، طول این پل 300 متر بوده و وزن سازه‌اش 2000 تن  براورد شده است.

پل طبیعت که عنوان بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی ایران را به خود اختصاص داده در طراحی خود از معماری پل‌های ایرانی مانند  پل خواجو الهام گرفته و سازه‌ای با طراحی ارگانیک و شبیه به درخت و سازگار با محیط‌زیست و طبیعت ساخته شده که نمونه مشابه آن تنها در پارک‌های ملی و طبیعی کشورهای فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا به چشم می‌خورد.

عراقی

طراح پل تنها به اتصال دو سوی خیابان به یکدیگر نپرداخته و با تعبیه فضاهای تفریحی درطول پل فضاهایی با عملکردهای فرهنگی، تفریحی و گردشگری مانند کافی شاپ، رستوران، کافه گالری نیز ایجاد کرده که آن را به مکانی مفرح برای گذراندن یک روز در طبیعت تبدیل کرده است، تهران پردود و دم و نیاز مردم به حضور در طبیعت با ساخت این پل نه که کامل شده باشد اما دارای جذابیت شده است.

ساخت این پل علاوه بر اتصال دو پارک بزرگ در بزرگراه مدرس، علاقiمندان را از استفاده از خودرو و یا وسایل حمل‌ونقل موتوری بی نیاز کرده که خود سهمی در کاهش الودگی هوای تهران ایفا می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.