| کد خبر: 16148 |

جابجایی ۷.۵ میلیون مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی همدان

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان با اعلام اینکه سالانه بیش از ۸ میلیون تن بار توسط ناوگان باری استان جابجا می‌شود، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در سال هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر را جابجا می کند.
 
نصرت‌الله حیدری با اشاره به اینکه به دنبال تسهیل در ارائه خدمات به مردم و شاغلان بخش حمل و نقل هستیم، اظهار کرد: همدان مرکزیت غرب کشور را داراست و از این رو به عنوان توزیع‌کننده ترافیک در سطح کشور محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های مهم در حمل و نقل کشور محسوب می شود، گفت: 80 درصد راه های اصلی در استان همدان ترانزیتی بوده که به نوعی ملی محسوب می شود پس نیاز است برای ترمیم این گونه راه‌ها از اعتبارات ملی هزینه شود.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان تصریح کرد: 14 هزار و 33 دستگاه انواع وسائط نقلیه باری در استان همدان در حال فعالیت هستند که سالانه نزدیک به هشت میلیون و 800 هزار تن انواع بار و محصولات تولیدی استان در بخش های کشاورزی، معدنی و سیمان را به خارج استان حمل می‌کنند.
 
جا به جایی 7.5 میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در سال
وی با اشاره به اینکه هم اکنون سه هزار و 500 دستگاه انواع وسائط نقلیه حمل مسافر نیز در استان همدان وجود دارد، بیان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در سال هفت میلیون و 500 هزار نفر مسافر را جابجا می کند.
 
حیدری با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی مناسب و فرهنگ سازی به دنبال ترغیب مردم برای استفاده بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم، گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم آمار جا به جایی مسافر توسط ناوگان را 10 درصد افزایش دهیم.
 
وی ایمنی بالا در سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی را از علل عمده افزایش حمل و نقل با این ناوگان برشمرد و افزود: در حال حاضر تنها سه درصد از تصادفات جاده ای در کشور در بخش حمل و نقل عمومی است که این امر نشان دهنده ضریب ایمنی بالا در جا به جایی با ناوگان حمل و نقل عمومی است.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان عنوان کرد: هم اکنون 19 هزار و 500 نفر راننده در بخش حمل بار و چهار هزار و 80 نفر راننده در حوزه جا به جایی مسافر در استان همدان کارت هوشمند دریافت کرده و در حال فعالیت هستند.
 
درخواست افزایش نرخ کرایه منطقی است
وی درباره افزایش قیمت نرخ کرایه حمل بار نیز گفت: اگر پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در فاز اول و بویژه در فاز دوم تنها قیمت حامل‌های انرژی تغییر می‌کرد به علت ناچیز بودن نیازی به افزایش کرایه ها توسط رانندگان احساس نمی‌شد.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان بیان کرد: اما متاسفانه پس از اجرای فاز دوم قانون شاهد افزایش قیمت در حوزه های مرتبط با حمل و نقل از جمله بیمه، لاستیک، قطعات یدکی و دستمزد بودیم که نظارتی هم بر این موارد صورت نگرفت.
 
وی با اشاره به اینکه درخواست مالکان ناوگان حمل و نقل بار و مسافر برای افزایش قیمت منطقی است، گفت: امروز دیگر کامیون داری برای مالکان به صرفه نیست و این افزایش قیمت‌ها سبب شده تا مالکان انگیزه ای برای نوسازی ناوگان نداشته باشند.
 
حیدری تاکید کرد: بر اساس قانون، قیمت حمل بار بین راننده و صاحب بار توافقی است اما برای کارخانجات تک محصولی استان همچون سیمان و فولاد بین شرکت‌های حمل و نقل مدیریت کارخانه نرخ‌گذاری‌هایی صورت می گیرد که اداره کل حمل و نقل پایانه های استان نیز بر این مساله نظارت دارد.
 
وی از فعالیت 42 دستگاه آنلاین ترددشمار در شبکه راه‌های استان خبر داد و گفت: امسال نیز چهار دستگاه دیگر برای تجهیز تمام راه های استان به این دستگاه ها نصب می شود.
 
افزایش 20 درصدی تردد در عید فطر امسال
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان با اشاره به تعطیلات عید فطر اظهار کرد: از پنجم تا 10 مرداد ماه امسال تردد نزدیک به 300 هزار انواع وسائط نقلیه در سطح استان انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 20 درصدی رو به رو بوده است.
 
وی بیشترین تردد را متعلق به محور ساوه ـ همدان اعلام کرد و گفت: در این مدت در این محوز 86 هزار و 411 دستگاه تردد داشته‌اند، همچنین محور اراک ملایر با تردد 45 هزار دستگاه وسائط نقلیه در رتبه دوم قرار دارد.
 
حیدری با اشاره به اینکه دستگاه‌های ترددشمار استان با درصد خطای ناچیزی عمل می‌کنند، بیان کرد: از پنجم تا 10 مرداد ماه یک میلیون و 244 هزار دستگاه انواع وسائط نقلیه در استان همدان به صورت رفت و برگشت تردد داشته اند.
 
400 کامیون در استان فرسوده اند
وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل حمل و نقل پایانه ها اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باری و مسافری است، گفت: از سال 85 طرح‌هایی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل اجرایی شده که از سوی مالکان استقبال صورت نگرفت.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان قیمت بالای وسائط نقلیه، بالا بودن نرخ تسهیلات اعطایی به مالکان و عدم تولید کامیون و اتوبوس در کارخانجات داخلی را از جمله دلایل عدم استقبال مالکان از طرح های نوسازی در کشور اعلام کرد.
 
وی با اشاره به اینکه سن ناوگان حمل و نقل در استان همدان بالا بوده و برای نوسازی انجمن های صنفی نیز باید وارد میدان شوند، اظهار کرد: هم اکنون 400 کامیون در استان همدان فرسوده بوده و بیش از 40 سال از عمر آنها می‌گذرد و نیاز است تا هر چه سریع‎تر نوسازی شوند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.