| کد خبر: 161086 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ بررسی بودجه 17.5هزار میلیاردی شهرداری در جلسات دونوبته شورا

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری دونوبته جلسات فردا به منظور بررسی لایحه بودجه سال 97 شهرداری خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری دونوبته جلسات فردا به منظور بررسی لایحه بودجه سال 97 شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی اعطاء  اظهار کرد: جلسه فردای شورا دو نوبته برگزار خواهد شد تا به صورت فوق‌العاده در نوبت صبح و عصر  لایحه بودجه درشورای اسلامی شهر به بحث و مشورت گذاشته شود.

وی  تصریح کرد: بر این اساس اعضای شورا به بررسی ادامه لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران خواهند پرداخت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت دقت نظر در بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: در دستور جلسات روز سه شنبه بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه رویداد تهران ۱۴۰۰» نیز گنجانده شده است.

به گفته وی، تلاش می‌شود بررسی لایحه اشاره شده تا اسفند به پایان برسد و قبل از اتمام سال جاری لایحه تصویب و برای اجرا به شهرداری تهران ابلاغ شود.

اعطاء گفت: پیش‌‌بینی می‌شود بررسی لایحه بودجه تا قبل از پایان سال جاری به اتمام برسد و در نهایت بودجه برای تصویب به فرمانداری و در نهایت به شهرداری تهران ابلاغ شود.

به گزارش تین‌نیوز، سقف بودجه پیش‌بینی شده برای سال97 حدود 17 هزار و 500 میلیارد تومان است که این رقم باید در شورای معاونان شهرداری نهایی شود، اما به نظر می‌رسد حدود همین رقم در نظر گرفته شود و نسبت به بودجه سال جاری اندکی کاهش را تجربه کند. 

در بودجه سال 97 الزامات برنامه‌ای مورد توجه قرار گرفته است، بودجه سال آینده دربرگیرنده الزاماتی است که شورای شهر در به شهرداری ابلاغ کرد، اما در عین حال اصلاحات مهمی نیز در بودجه سال 97 انجام شده است و گفته می‌شود، شفافیت حداکثری، تمرکز زدایی، واگذاری پروژه‌ها به مناطق، کاهش هزینه‌های غیرماموریتی و نیز اولویت‌بندی پروژه‌ها برخی از این اصلاحات در بودجه سال آینده شهرداری است.

به نظر می‌رسد بودجه‌ای که در شورای شهر به بحث و بررسی گذاشته شده است کفاف بسیاری از پروژه‌ها از جمله حمل‌ونقلی را نخواهد دادبه گونه‌ای که محمدعلی نجفی ؛شهردار تهران نیز در این‌باره گفته است: در بودجه 97 در حدی که در توان شهرداری بوده برای بخش‌هایی که مستقیم به این موضوع مربوط است مانند، سازمان آتش‌نشانی پیش‌بینی خوبی شده است، اما بودجه شهرداری برای این‌که بتواند از پس این مسائل بربیاید بسیار محدود و کم است و امیدوارم دولت و مجلس کمک شایسته‌ای کنند تا شرایطی ایجاد شود که مردم بتوانند در این شهر احساس امنیت و آرامش بیشتری کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.