| کد خبر: 160440 |

◄ ایران سومین مبدا برتر گردشگری ترکیه

ایران با فرستادن حدود ۵/ ۲ میلیون گردشگر در طول سال گذشته میلادی، سومین مبدا برتر گردشگری ترکیه لقب بگیرد این میزان در سال ۲۰۱۶ حدود۶۶۵/ ۱ میلیون نفر بود. همچنین ایران در آخرین ماه از سال ۲۰۱۷ نیز پس از گرجستان با اختلاف بسیار اندکی در رتبه دوم مبادی برتر ترکیه قرار گرفت.

تین نیوز

ایران با فرستادن حدود ۵/ ۲ میلیون گردشگر در طول سال گذشته میلادی، سومین مبدا برتر گردشگری ترکیه لقب بگیرد این میزان در سال ۲۰۱۶ حدود۶۶۵/ ۱ میلیون نفر بود. همچنین ایران در آخرین ماه از سال ۲۰۱۷ نیز پس از گرجستان با اختلاف بسیار اندکی در رتبه دوم مبادی برتر ترکیه قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز، نگاهی به مبادی برتر گردشگری ترکیه نشان می‌دهد در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷، گرجستان با فرستادن ۱۸۷ هزار و ۴۶۳ گردشگر، رتبه نخست مبادی برتر گردشگری ترکیه را در اختیار داشته وایران تنها با اختلاف ۱۷۱ نفر کمتر در رتبه دوم قرار گرفته است. بلغارستان نیز با ۱۶۳ هزار گردشگر رتبه سوم و آلمان و روسیه نیز به ترتیب با ۱۳۳و۶۸هزار گردشگر جایگاه چهارم و پنجم را در دست داشته‌اند. به این ترتیب در ماه دسامبر، گرجستان، ایران، بلغارستان، آلمانو روسیه به ترتیب ۱۱، ۹۹/ ۱۰، ۵۸/ ۹، ۷۹/ ۷ و ۰۱/ ۴ درصد از گردشگران خارجی وارد شده به ترکیه را به خود اختصاص داده‌اند. در مجموع، ترکیه در ماه دسامبر پذیرای حدود یک میلیون و ۷۰۴هزار گردشگر خارجی بوده است که نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش ۴۰۲ هزار نفری نشان می‌دهد

آمار منتشر شده همچنین نشان می‌دهد مجموع عواید حاصل از گردشگران خارجی وارد شده به ترکیه در سال ۲۰۱۷ به حدود ۲۰میلیارد و ۲۲۳ میلیون دلار رسیده که نسبت به سال گذشته میلادی افزایش حدودا ۴ میلیارد و ۲۳۲ میلیون دلاری پیدا کرده اما همچنان نسبت به سال‌های ۲۰۱۵ و قبل از آن کمتر است. در سال ۲۰۱۵ این عواید ۲۵ میلیارد و ۴۳۹ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۴ معادل ۲۷ میلیارد و ۷۷۸ میلیون دلار بود. با این حال، میانگین عواید حاصل از هر گردشگر در سال ۲۰۱۷ به ۶۳۰ دلار رسیده است، درحالی‌که این میزان در سال ۲۰۱۶ حدود ۶۳۰ دلار و در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به ترتیب ۷۱۵ و ۷۷۵ دلار بوده است. همچنین با احتساب عواید گردشگری شهروندان این کشور، میزان کل عواید به دست آمده در ترکیه به حدود ۲۶ میلیارد و ۲۸۴ میلیون دلار یعنی ۶۸۱ دلار به ازای هر گردشگر رسیده؛ درحالی‌که این میزان در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۲میلیارد و ۱۰۷ میلیون دلار و به ازای هر گردشگر ۷۰۵ دلار بوده است.

براساس گزارش دنیای اقتصاد در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر افزایش ارتباطات هواپیمایی بین ایران و ترکیه شنیده شد و براساس آن قرار است تعداد پروازهای هفتگی بین دو کشور از ۷۰ به ۱۰۰ افزایش پیدا کند. این افزایش ارتباطات که حاکی از اضافه شدن ۳ شهر جدید در ایران به برنامه پروازهای ترکیه هست، می‌تواند بیش از این نیز جریان گردشگری دو کشور را تغییر دهد. با این حال شکاف تراز گردشگری دو کشور با آماری که منتشر شده است بسیار بیشتر از گذشته خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.