| کد خبر: 159807 |

◄ (تصاویر) جاذبه جهانگردی عجیب در کشوری که از ایرانی‌ها ویزا نمی‌خواهد

وسط رودخانه درینا این کلبه چوبی ساکت وتنها، محل مشترک بازدید توریست‌ها از چهار سوی دنیا شده است.

تین نیوز

کشور کوچک صربستان،  در جنوب شرقی اروپا واقع است. این کشور بامجارستان در شمال، رومانی و بلغارستان در شرق، جمهوری مقدونیه و مونته‌نگرو در جنوب ، کرواسی و بوسنی هرزگوین در غرب هم‌مرز است. پایتخت این کشور بلگراد است.

 مسافرت به این کشور برای ایرانی‌ها، به ویزا نیاز ندارد و سالانه پذیرای جهانگردان زیادی از سراسر دنیا است. طبیعت زیبای اروپایی آن با آثار و ابنیه ساخته شده به دست هنرمندان با سبک‌های معماری متفاوت به خصوص در بلگراد و اطراف آن، فضاهای چشم‌نوازی را ایجاد کرده است که دیدن آنها خارج از لطف نیست. 

به غیر از اماکن تاریخی، بازارهای سنتی آن  بسیار جذاب است. در این بازارها که بی شباهت به بازارهای روز شمال ایران نیست از میوه و سبزی تا لبنیات و صنایع دستی به فروش می‌رسد. 

کلبه عجیب وسط رودخانه

Drina-House 13

در وسط رودخانه درینا  Drina صربستان بر روی یک صخره خانه کوچک چوبی قرار گرفته است که برای جهانگردان جذابیت زیادی دارد. این مکان از زمانی شهرت بیشتری یافت که در وبسایت نشنال‌جوگرافی در مورد آن صحبت شد. به خصوص که این خانه حکایت عجیبی از 45 سال پیش دارد .

House_on_the_rock

وسط رودخانه درینا این کلبه چوبی ساکت وتنها، محل مشترک بازدید توریستها از چهار سوی دنیا شده است.  مکانی که در هر فصل سال جلوه‌ای زیباو خاص دارد.

 

irene_becker 1

کسی که این مکان 45 ساله را در آب وهوای سخت صربستان و آبهای تند رود درینا به شهرت رسانده است عکاس مشهور مجارستان «ایرنه بکر Irene Becker» نام دارد.

drina 2

«ایرنه بکر» با گرفتن این عکس برای اولین بار خانه‌ای عجیب را به همه شناساند. این عکاس مجار عکسی در غروب یک روز مرداد ماه  به نام «خانه ای وسط رود درینا در نزدیک قصبه  باژینا باستا» در وب سایت نشنال جوگرافی به نمایش گذاشت و  آن عکس به عنوان عکس روز انتخاب شد و دریک نگاه، آن کلبه در سطح دنیا مشهور شد.

 

drina 18

مدت کوتاهی است که مردم دنیا این کلبه زیبا را شناخته‌اند اما مردم محلی 45 سال است که آن‌را می شناسند.

drina 10

این کلبه را  سال 1968 چند جوان در شرق پارک ملی «تارا» بر روی صخره‌ای در وسط رودخانه  با تلاش و زحمت زیادی ساختند.

drina 14

صاحب فعلی این کلبه  «میلی ماندیک Mili Mandic » میگوید که ساخت این مکان هرچند کوچک هم که باشد درآن زمان و میان رودخانه گاهی خروشان درینا کار سختی بود و من فقط به کمک دوستانم توانستم موفق به انجام این کار شوم .

drina5

در واقع 45 سال پیش این مکان را چند شناگر جوان برای استراحت خود ساختند.

در طول زمان این صخره وسط رودخانه به محل استراحت  این شناگران بدل شده‌بود و گوشه‌های برنده صخره باعث شد که شناگران به فکر ایجاد محلی صاف و تمیز برای استراحت خود بیافتند.یک سال بعد، شناگران برای خود خانه تک اتاقه‌ای، روی همان صخره ساخته بودند. اما ساختن آن خانه به همین راحتی نبود.

drina 9

لوازم و تخته های کوچک را با دست و شنا کردن به صخره رساندند و قطعات بزرگتر را به کمک یک قایق حمل کردند.درنهایت بزرگترین قطعات را از بالای یک پل در قصبه رها کردند و در نزدیکی صخره (وسط رودخانه) آن‌را گرفتند و به بالای صخره رساندند.اینگونه بود که این کلبه جالب با همکاری و همت چند جوان شناگر ساخته شد.کلبه در مدت کوتاهی به نماد رود درینا در آن منطقه تبدیل شده است.

drina 8

همان قدر که ساخت این خانه سخت بود، نگهداری آن هم سخت شد. سیل و باد شدید بارها به آن آسیب زد.حتی در سالهای گذشته از شدت سیل، کلبه به حال بدی افتاد و به تخریب نزدیک شد ولی هربار به کمک صاحب آن بازسازی شد.

drina 11

کلبه‌ای که «میلی ماندیک» و دوستانش در زمان جوانی درآن دورهم جمع میشدند، آفتاب می‌گرفتند، شب‌ها را تا صبح گیتار می‌نواختند و به صبح می‌رساندند، اکنون به یک مکان مشهور تبدیل شده است.  

drina 12

رودخانه درینا در تاریخ های مشخصی از سال پذیرای تعداد بسیار زیادی جهانگرد می‌شود که با برنامه ریزی به آنجا می‌آیند.

drina 19

این خانه عجیب هنوز هم برای استراحت شناگران مورد استفاده است.

drina20

اسم ورسم رودخانه درینا با این کلبه به سر زبان‌ها افتاد. اگر روزی این کلبه عجیب وسط رودخانه از بین برود آیا باز هم این رودخانه زیبا جاذب جهانگردان خواهد بود؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • لرستانی 0 0

    به نظر من چیز جالبی نبود. تو ایران تا دلت بخواد بهتر از این وجودداره