| کد خبر: 159799 |

◄ گران شدن بنزین در کمیسیون تلفیق «رد» شده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ قیمت بنزین را با افزایش 50 درصدی در نظر گرفته بود که مجلس با آن مخالفت کرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ قیمت بنزین را با افزایش 50 درصدی در نظر گرفته بود که مجلس با آن مخالفت کرد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد حسینی تصریح کرد: ناگفته نماند بر اساس قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه دولت این اجازه را دارد با توجه به نوسانات بازار، شرایط آب و هوایی، میزان مصرف سوخت و موارد مشابه دیگر قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

 او افزود: در حال حاضر کمیسیون تلفیق بودجه افزایش قیمت حامل‌های انرژی به‌ویژه بنزین را برای سال آینده ممنوع اعلام کرده است ولی باید به انتظار نشست تا نمایندگان در صحن علنی چه تصمیمی برای این مسئله خواهند گرفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: این افزایش باید به نحوی باشد که نه شوک در بازار و نه فشاری بر عموم مردم به‌ویژه طبقات ضعیف جامعه وارد شود.

او تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ به دنبال افزایش قیمت بنزین از یک هزار به یک هزار و ۵۰۰ تومان بود که بدون شک افزایش قیمت با این شدت می‌تواند شوک تورمی در جامعه ایجاد کند.

به گزارش رادیو اقتصاد، حسینی یادآور شد: یافته‌های پژوهشی نشان می‌دهد حمل‌ونقل عمومی یکی از ایمن‌ترین شیوه‌های سفر و همین‌طور نقش اساسی را در سلامت جامعه ایفا می‌کند.

او گفت: استفاده ازسیستم‌های حمل‌ونقل عمومی کارآمد و مؤثر به‌عنوان یکی از بهترین راهکار‌ها در جهت ر فع مشکلات مورداشاره جوامع شهری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    بنظر بنزین معمولی ۱۲۰۰ و سوپر ۱۵۰۰ عاقلانه هست!
    وگرنه دولت دلار رو گرون میکنه.
    بعد یک سال هم معمولی رو از ۱۲۰۰ میکنن ۱۵۰۰ و سوپر رو میکنن ۱۷۰۰ .