| کد خبر: 159709 |

◄ برنامه 4 ساله شهرداری برای کاهش آلودگی هوا

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بابیان اینکه برنامه چهارساله کاهش آلودگی هوای تهران به‌زودی رونمایی می‌شود، گفت: در صورت اجرای این برنامه انتشار ذرات معلق از منابع مختلف به نصف کاهش پیدا می‌کند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بابیان اینکه برنامه چهارساله کاهش آلودگی هوای تهران به‌زودی رونمایی می‌شود، گفت: در صورت اجرای این برنامه انتشار ذرات معلق از منابع مختلف به نصف کاهش پیدا می‌کند.

 به گزارش تین‌نیوز، وحید حسینی با اشاره به  اینکه جزییات برنامه کاهش آلودگی هوای تهران روز سه‌شنبه (۳ بهمن) در همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا ارائه می‌شود، اظهار کرد: به دلیل اینکه حدود ۸۰ درصد از آلودگی هوای تهران ناشی از خودروها است، این برنامه مبتنی بر کاهش آلودگی هوا از طریق ناوگان خودرویی است چون شهرداری تهران به این جمع‌بندی رسیده که کاهش آلودگی خودروها  بر کاهش آلودگی هوا بسیار مؤثر است.

وی بابیان اینکه شهرداری تهران در برنامه کاهش آلودگی هوا سراغ منابع اصلی‌ آلودگی هوا رفته است، تصریح کرد: در این برنامه به برسی و معرفی تکنولوژی‌های برنامه کاهش آلودگی هوای تهران و ابعاد مختلف آن پرداخته شده است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: برنامه کاهش آلودگی هوای تهران چهارساله است که  در سال اول اقدامات زیادی پیش‌بینی‌شده و در حقیقت برنامه فشرده‌ای است. در صورت تحقق این برنامه طی مدت چهار سال انتشار ذرات معلق از منابع مختلف به حدود نصف کاهش پیدا می‌کند.

حسینی در ادامه اظهار کرد: قطعاً مجلس نیز باید نسخه‌ای از این برنامه را داشته باشد تا در بودجه سال ۹۷ آن را لحاظ کند.

حسینی در پایان تصریح کرد: این برنامه تبعاتی برای مردم نیز خواهد داشت. برای مثال اگر شما وامی برای تعویض خودروی فرسوده خود بگیرید پس از دریافت وام دیگر نباید با خودروی فرسوده در سطح شهر تردد کنید. ازاین‌رو است که نظرات مختلف درباره این برنامه برای ما اهمیت دارد.

از ابتدای سال 96 تا امروز تهران 62 روز آلوده داشته است؛ یعنی بیش از 2 ماه از این مدت را تهرانی‌ها در شرایط آلوده تنفس کرده‌اند.

پیش‌ازاین مسعود زندی، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست بابیان اینکه در حال حاضر حدود دو میلیون موتورسیکلت در حال تردد در تهران وجود دارد، گفته بود: بالغ‌بر ۱۹ درصد آلودگی شهر تهران از منبع موتورسیکلت‌های کاربراتوری در حال تردد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    شهرداری اگه اتوبوس ، مینی بوس و خطوط بی ار تی رو با نمونه های برقی و پلاگین-هیبرید جایگزین کنه و کامیون ها و وانت هایی که خودش و یا شرکت های پیمانکارش را با نمونه جدید یورو 5 عوض کند ، کمک بزرگی کرده