| کد خبر: 159695 |

◄ 5 حادثه تلخ سال 96

حوادث رانندگی در زمره عوامل غیرطبیعی مرگ‌ومیر ایرانیان است.

تین نیوز

حوادث رانندگی در زمره عوامل غیرطبیعی مرگ‌ومیر ایرانیان است.

به گزارش تین‌نیوز ، پنج حادثه رانندگی و یک تصادف دریایی از مهم‌ترین عوامل غیرطبیعی فوت در سال 96 بوده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای فروردین تا 16 دی‌ماه امسال 10 حادثه مهم در کشور اتفاق افتاد که منجر به جان باختن 804 تن از هم‌وطنان شد، حوادثی که شاید با اندک پیش‌بینی یا رعایت اصول ایمنی شاهد آن نبودیم.

زلزله کرمانشاه با 620 کشته در صدر  این آمار قرار دارد ، سیل آذربایجان  با 46 کشته ، انفجار معدن یورت استان گلستان با 40کشته ، حادثه تروریستی حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی  با 17 کشته و   حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه تهران با 6 کشته از موارد غیرطبیعی است که باعث کشته‌شدن چندی از هم‌وطنانمان شده است.

در این گزارش به حوادث حمل‌ونقلی از ابتدای امسال اشاره‌شده است:

واژگونی اتوبوس مسافربری سبزوار 

سی‌ام فروردین امسال 12 نفر به دلیل واژگونی اتوبوس که در کیلومتر 25 جاده سبزوار- شاهرود رخ داد، کشته شدند.

این اتوبوس با 30 مسافر از مشهد عازم اصفهان بود وبررسی‌ها حاکی از آن بود که تغییر مسیر ناگهانی کامیونی که در جلو اتوبوس در حال حرکت بوده است، باعث تصادف و پس‌ازآن واژگونی اتوبوس شده بود. 

تصادف واژگونی اتوبوس جاده شاهرود سبزوار

واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی

در واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی که اول شهریورماه سال جاری اتفاق افتاد 9دانش‌آموز کشته  و 34 نفر نیز مصدوم شدند .

این اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هرمزگانی در حوالی قلعه بیابان بخش رستاق داراب فارس عضو تشکیلات سازمان دانش‌آموزی بود که باهدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند. 

بر اساس گزارش‌های اولیه پلیس‌راه استان فارس، خستگی و خواب‌آلودگی راننده علت واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی بوده است.

واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی

 

سقوط اتوبوس مسافربری پل جاجرود با 11کشته

بر اثر سقوط اتوبوس مسافربری در پل جاجرود در 21 شهریورماه امسال 11تن از هم‌وطنان کشته و 27 نفر نیز به‌شدت مصدوم شدند.

در این حادثه یک دستگاه اتوبوس بین‌شهری با 39 مسافر در مسیر حرکت به سمت یکی از شهرهای شمالی، به دلایل نامعلومی از مسیر اصلی منحرف و به دره سقوط کرد.

 فرمانده پلیس‌راه شرق استان تهران با اشاره به اینکه بر اساس بررسی کارشناسان پلیس‌راه، عامل سقوط مرگبار اتوبوس مسافربری در دره جاجرود(محور تهران - دماوند) نقص فنی در قسمت ترمز کمکی خودرو بوده گفت: در همین ارتباط راننده اتوبوس مقصر اصلی وقوع این حادثه مرگبار است.

واژگونی اتوبوس

واژگونی اتوبوس مسافربری در محور سوادکوه

شامگاه 15آبان ماه سال جاری، یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از تهران به مقصد گرگان در محور سوادکوه در حال تردد بود در منطقه دوگل سوادکوه در دره‌ای به عمق 15 متر داخل رودخانه واژگون شد که 13نفر کشته و 16 مجروح بر جای گذاشت.

رئیس پلیس‌راه استان مازندران در نخستین گمانه‌زنی‌ها ،نقص فنی را احتمال واژگونی و سقوط اتوبوس تهران - گلستان به دره در محور سوادکوه اعلام کرد، زیرا ،بررسی اولیه نشان می‌داد که کنترل اتوبوس از حدود یک کیلومتر قبل از وقوع حادثه از دست راننده خارج‌شده بود و این احتمال نقص فنی خودرو را افزایش داد.

واژگونی اتوبوس سوادکوه

آتش‌سوزی نفت‌کش سانچی

دی‌ماه جاری، کشتی فله‌بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفت‌کش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

در این حادثه، نفت‌کش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امدادرسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

با دستور و تأکید رئیس‌جمهوری ،علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه‌های کارشناسی وامدادی ازجمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام‌های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله‌ها و تعیین وضعیت خدمه نفت‌کش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش‌سوزی بی‌ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی‌مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.

سرانجام، در 24 دی‌ماه خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفت‌کش ایرانی «سانچی» اعلام شد. بررسی‌های کارشناسی در این زمینه باهدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است.

سانچی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.