| کد خبر: 159573 |

◄ دست‌یابی به اهداف 1404 در گردشگری

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه احکام مناسبی در حوزه گردشگری مصوب شد.

تین نیوز

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه احکام مناسبی در حوزه گردشگری مصوب شد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه گردشگری انجام شده است گفت: بدون شک با اقدامات مثبت سازمان میراث‌فرهنگی در طول سال‌های اخیر در جهت توانمندسازی گردشگری و به دنبال آن ایجاد ماموریت‌های جدید برای وزارت امور خارجه در حوزه اقتصاد و گردشگری می‌توان به اهداف پیش‌بینی‌شده در افق ۱۴۰۴ و برنامه ششم توسعه دست یافت.

او با بیان اینکه پس از سال‌ها ساختار اداری وزرات امور خارجه تغییر یافت، اظهار کرد: تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه می‌تواند ارتباط بیشتری بین فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در کشور با این وزارتخانه ایجاد کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید وزارتخانه‌هایی از قبیل اقتصاد و دارایی از تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه بهره لازم را ببرند، تصریح کرد: باید در جهت جذب سرمایه‌ها و افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی تلاش بیشتری توسط نهادهای مرتبط صورت گیرد.

پورابراهیمی با انتقاد از عملکرد سفرای ایران در خارج از کشور گفت: متاسفانه بسیاری از آن‌ها با موضوعات اقتصادی کشور بیگانه هستند و از ظرفیت‌های دیپلماسی اقتصادی بهره لازم را نمی‌برند.

پورابراهیمی با تقدیر از عملکرد رئیس جدید سازمان میراث‌فرهنگی کشور افزود: دکتر مونسان با یک انگیزه و برنامه منسجم اهداف سازمان میراث‌فرهنگی را دنبال می‌کند و تاکنون نیز نشست‌های مشترک متعددی میان کمیسیون اقتصادی مجلس و سازمان میراث‌فرهنگی در راستای توسعه اقتصاد گردشگری برگزار شده است.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری او با بیان اینکه در تمام دنیا اولین ماموریت‌ها در خارج از کشور تقویت دیپلماسی اقتصادی است، بیان کرد: باید اتاق بازرگانی ایران بخشی از ماموریت‌های کشور در حوزه دیپلماسی اقتصادی را با همکاری وزارت امور خارجه برعهده گیرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.