| کد خبر: 159426 |

احداث ۲۲۹ کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان برنامه ششم ۲۲۹ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان برنامه ششم ۲۲۹ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی علیمردانی در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌اکنون طول بزرگراه‌های این استان ۱۰۹.۵ کیلومتر بوده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان برنامه ششم به ۳۳۸.۵ کیلومتر می‌رسد یعنی سالانه ۲۵ کیلومتر بزرگراه در استان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد فاقد آزادراه است، عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی با اتصال یاسوج به آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۵۵ کیلومتر از محل اعتبارات ملی موافقت کرده و هم‌اکنون در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منتظر اعلام نظر این سازمان و گرفتن ماده ۲۳ است.

علیمردانی افزود: برای اتصال یاسوج به آزادراه شیراز-اصفهان یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده که از این میزان ۷۰ درصد توسط بخش خصوصی و ۳۰ درصد دیگر نیز توسط دولت تأمین می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: همچنین بنا داریم راه‌های اصلی این استان را از ۴۴۸ کیلومتر کنونی به ۶۱۱ کیلومتر در پایان برنامه ششم توسعه برسانیم و البته دلیل کم بودن این میزان تبدیل شدن ۲۲۹ کیلومتر از راه‌های اصلی به بزرگراه است.

علیمردانی از احداث ۲۸۰ کیلومتر راه روستایی در این مدت خبر داد و گفت: در صورت تفویض اختیار برخی پروژه‌های ملی در حوزه راهسازی به اداره کل راه و شهرسازی به طور حتم در زمینه نظارت اقدامات بیشتری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیمانکاران راه و شهرسازی در زمینه تهاتر مطالبات خود و بدهی به امور مالیاتی و تأمین اجتماعی راغب نبوده و باید در این زمینه مصوبه‌ای با هدف الزام پیمانکاران وجود داشته باشد.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.