| کد خبر: 159323 |

◄ گشایش نمایشگاه «ایران رایدکس» با شعار «حرکت به سوی هوای پاک»

چهارمین نمایشگاه موتور سیکلت، دوچرخه، قطعات، لوازم یدکی، وسایل نقلیه برقی، هیبریدی و تجهیزات وابسته صبح امروز در محل مصلی شهر تهران آغاز به کار کرد.

تین نیوز

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران رایدکس (موتورسیکلت، دوچرخه، قطعات، لوازم یدکی، وسایل نقلیه برقی، هیبریدی و تجهیزات وابسته) امروز گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این نمایشگاه با حضور 96 شرکت داخلی و خارجی و با شعار «حرکت به سوی هوای پاک» امروز (سه شنبه) در محل دائمی نمایشگاهی جنوبی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران گشایش یافت.

فریبا خاکزاد برگزارکننده چهارمین دوره نمایشگاه ایران رایدکس در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران عنوان کرد:  هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه را فرهنگ‌سازی برای توسعه استفاده از دوچرخه، موتور و خودروهای برقی در کشور در راستای هوای پاک است.

وی در ادامه افزود: در این دوره از نمایشگاه 96 شرکت داخلی و خارجی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 17 مورد از این شرکت ها خارجی‌اند که از کشورهای روسیه، چین و تایوان در نمایشگاه حضور یافته‌اند این در حالی است که 80 درصد شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه نیز نمایندگی‌های انحصاری کشورهایی همچون ایتالیا، اتریش، کانادا، آلمان، فرانسه، چین و تایوان هستند.

به‌گفته او؛ تقویت سبد کالایی در حوزه‌های برقی، هیبریدی، فناوری‌های جدید و غیره از سوی خارجی‌ها و همچنین خودروسازان تولیدکننده خودروهای برقی و عرضه سه نمونه از آنها از جمله ویژگی های این دوره از نمایشگاه است.

درخواست همخوانی نرخ سود و نرخ تورم

در ادامه این مراسم رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به ضرورت توجه ویژه صنعت موتورسیکلت در کشور، افزود: این صنعت در بخش تولید حرف زیادی برای گفتن دارد.

فاضلی  با اشاره به این‌که تولید زمینه‌ساز بسیاری از موارد مثبت است، گفت: اشتغال و صادرات از مواردی است که همواره با تولید خوب همراه هستند اما در این میان یک مشکل اساسی وجود دارد و آن هم تخصیص بودحه و عدم تحقق آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: دولت، سخت به دنبال ایجاد تسهیلات برای تولیدکنندگان داخلی است تا حداکثر سود دریافتی بانکی از تولیدکنندگان با نرخ تورم هر سال همخوانی داشته باشد و بانک مرکزی نیز باید در این راه همراهی خوبی با این بخش داشته باشد.

فاضل افزود: با این تدبیر اگر نرخ تورم درسال 9 درصد محاسبه شده باشد باید نرخ سود بین 11 تا 12 درصد محاسبه شود و به سمتی گام برداشت تا زمینه تولید انواع موتورسیکلت درکشور فراهم شود.

رئیس اتاق اصناف تاکید کرد: 100 هزار مرکز تولید در فهرست ارائه تسهیلات با نرخ سود واقعی هستند.

آینده نه‌چندان مطلوب

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در  امور تولید، یکی دیگر از کسانی بود که با قرار گرفتن پشت تریبون به آینده نه مطلوب خوب صنعت موتورسیکلت کشور اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نه چندان طولانی قطعاً با وضعیت موجود در تولید دچار مشکلات خواهیم شد.

گودرزی با اشاره به ضرورت طراحی و تولید داخلی در صنعت موتورسیکلت، افزود: به منظور کاهش خروج ارز از کشور پرداختن به این کار یکی از برنامه‌هایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت بگیرد و چنان‌چه برنامه‌ریزی دقیق‌تر باشد مشکلات کمتری را شاهد خواهیم بود.

به گفته وی، نقصان در برنامه‌ریزی نوسان در صنعت را به همراه داشته است تا کی باید صنعت موتورسیکلت با این فرآیند مواجه باشد؟ صنعتی که سهم حداقلی آن در آلودگی هوا 10 درصد براورد شده است.

معاون وزیر صنعت همچنین تاکید کرد: بایستی در خصوص گفت‌وگو با انجمن‌های مختلف موتورسیکلت کار بهتری صورت داد زیرا این بخش به ساخت و صادرات اشراف بیشتری دارد و ادغام تولیدکنندگان موتورسیکلت یکی از راهکارهایی است که ما را در دستیابی به اهداف در این بخش یاری رسان خواهد بود.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران رایدکس از امروز تا پنجشنبه 29 دی ماه از ساعت 10 تا 20 و جمعه از ساعت 14 تا 20 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.