| کد خبر: 159298 |

◄ دلیل اجرایی نشدن قرارداد رنو چیست؟

قرارداد رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) پس از گذشت نزدیک به 6 ماه از امضاء آن هنوز وارد فاز اجرایی نشده است.

تین نیوز

 قرارداد رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) پس از گذشت نزدیک به 6 ماه از امضاء آن هنوز وارد فاز اجرایی نشده است.

در آن زمان ایدرو به‌عنوان سهام‌دار سایپا اعلام کرد که این سایپا به ایدرو بدهی دارد و با تهاتر این بدهی با سایت خودروسازی بن‌رو، این سایت به‌عنوان آورده طرف ایرانی در قرارداد با رنو در اختیار این خودروساز فرانسوی قرار خواهد گرفت.

«دنیای اقتصاد» به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده که مشکل اصلی همچنان حول محور «سایت بن‌رو» می‌چرخد. این سایت خودروسازی مجهزترین خط تولید در صنعت خودرو ایران را دارد و به دلیل نزدیکی به تهران و مراکز جمعیتی از موقعیت خوبی برای تولید خودرو برخوردار است و به همین دلیل سایپا از تحویل این سایت به ایدرو سر باز می‌زند و مهدی جمالی مدیرعامل سابق سایپا اصلی‌ترین مخالف این واگذاری بود.

هرچند با رفتن جمالی و آمدن محسن قاسم جهرودی به سایپا، گمان می‌رفت سایت بن‌رو در اختیار رنو قرار گیرد، اما بازهم این اتفاق رخ نداد. در حال حاضر نیز گفته می‌شود انتقال بن‌رو به رنو، عملاً امکان‌پذیر نیست، زیرا سهامداران سایپا راضی به این کار نیستند و مدیرعامل این شرکت نمی‌تواند به‌تنهایی در مورد بن‌رو تصمیم بگیرد. اتفاقاً همین چندی پیش نیز جهرودی در بازدید از بن‌رو عنوان کرد که به‌دنبال توسعه این سایت است؛ بنابراین به نظر می‌رسد عملاً امکان انتقال بن‌رو به رنو وجود ندارد. این در شرایطی است که یک منبع آگاه در ایدرو، به خبرنگار دنیای اقتصاد می‌گوید رنو همچنان بر انتقال بن‌رو اصرار دارد. وی بابیان اینکه رنو به‌شدت پیگیر در اختیار گرفتن سایت بن‌رو است، می‌گوید: دلیل اصلی اجرایی نشدن قرارداد رنو، همین موضوع است و اگر بن‌رو در اختیار خودروساز فرانسوی قرار گیرد، قرارداد موردنظر وارد فاز اجرایی خواهد شد. اظهارات این منبع آگاه در شرایطی است که مسئولان سازمان گسترش پیش‌تر اعلام کرده بودند پرونده بن‌رو بسته‌شده و سایت دیگری در اختیار رنو قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این خیانت های سایپا و ایرانخودرو به مردم قابل بخشش نیست. دولت هم پشیمان خواهد شد چرا جلوی ورود تکنولوژی گرفته و مردم ناراضی تر کرده. کشور ما برای صنعتی شدن نیاز به این کشورها دارد. مثل mtn که بازار مخابرات ایران درحد خود بهبود داد