| کد خبر: 159055 |

◄ شهرداری به تنهایی تصمیم‌گیر نیست

شهرداری تهران نمی‌تواند به تنهایی درباره طرح جدید ترافیک تصمیم بگیرد و آن را اجرایی کند.

تین نیوز

به گفته اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بازنگری در طرح ترافیک که از سوی شهرداری مطرح شده نواقصی دارد که اگر اصلاح نشود پایه‌گذار یک طرح اشتباه است.طرحی که از سوی شهرداری ارائه شده باید اصلاح شود و تاکید داریم طرحی که اجرا می‌شود باید طرحی جامع و کامل باشد و اصراری بر اجرای طرحی ناقص در سال آینده نداریم.

آنان معتقدند باید طرحی علمی وکارشناسی را به شهروندان ارائه کنیم که مطمئن باشیم نتیجه آن کاهش آلودگی هوا و ترافیک محدوده مرکزی است.

سید جعفر تشکری هاشمی که تا شهریور ماه سال جاری معاونت منابع انسانی شهرداری تهران راه عهده دار بود نیز بر این عقیده است و درباره طرح جدید ترافیکی پایتخت می‌گوید: شهرداری تهران نمی‌تواند به تنهایی درباره طرح جدید ترافیک تصمیم بگیرد و آن را اجرایی کند.

طرح ترافیک در دهه 50 با دو هدف عمده یعنی کاهش آلودگی هوا در هسته مرکزی شهر و کنترل جریان ترافیک و حجم ورودی خودروها به هسته مرکزی شهر که با توجه به قرار گرفتن مراکز تجاری و اداری در این منطقه افزایش یافته بود، اجرایی شد.

وی با بیان اینکه طرح ترافیک از سال 58 -59 اجرایی شد و طی سال‌ها تغییر نکرده است، گفت: طبیعی است که با توجه به اقتضائات روز، طرح‌ها باید به روزرسانی شود و نمی‌توان نسخه 30 ساله‌ای را برای همه زمان‌ها و شرایط اجرایی کرد.

این کارشناس ترافیکی با بیان اینکه در اواخر مدیریت شهری قبلی طرحی به نام LEZ مطرح شد که در این طرح شهر به سه رینگ اصلی تبدیل و موضوع معاینه پاک و محدودیت تردد بر مبنای آلودگی خودروها مطرح شد، گفت: کاهش آلودگی هوا با رویکرد زیست محیطی سبب شد که طرح LEZ مطرح و به تصویب شورای عالی ترافیک نیز برسد و حتی مراحلی از این طرح نیز اجرایی شد.

معاون اسبق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح LEZ نسخه علمی و کارشناسی شده‌ای بود که بر مبنای برنامه‌ریزی دقیقی طراحی شد، تصریح کرد: طرح جدید که بر اساس نظام صدور مجوز روزانه و ساعتی است نیازمند الزامات و پیش نیازهایی است که اگر این الزامات در نظر گرفته نشود می‌تواند زمینه ساز بروز مشکلاتی باشد.

براساس گزارش ایرنا وی با بیان اینکه یکی از مهمترین الزامات اجرای این طرح در حوزه سخت افزاری و تکمیل تجهیزات است، گفت: ثبت ورود و خروج خودروها و اندازه گیری حجم ورود در این طرح بسیار مهم است چرا که اگر این طرح بر پایه میزان پولی که افراد پرداخت می‌کنند باشد قطعا با حجم زیادی از خودروهایی مواجه هستیم که قصد ورود به محدوده را دارند و دیگر ترافیک این محدوده قابل تحمل نخواهد بود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه تکمیل تجهیزات کنترلی اولین گام در اجرای این طرح است، ادامه داد: اخذ مجوز قانونی و هماهنگی‌های بین بخشی در موفقیت این طرح نقش بسزایی دارد و شهرداری باید با شورای شهر، وزارت کشور، شورای عالی ترافیک، شورای ترافیک تهران و به خصوص با پلیس راهور که مجری این طرح است هماهنگ باشد و حتی در یک گام فراتر باید با وزارتخانه‌ها و ... که در محدوده طرح هستند هماهنگی کند و این نیست که شهرداری به تنهایی تصمیم بگیرد و آن را اجرایی کند.

این کارشناس ترافیکی با اشاره به لزوم ارائه آموزش‌های مرتبط به مردم گفت: در حوزه پیوست اجتماعی این طرح باید با مردم صحبت شود تا مردم ابعاد مختلف این طرح را بشناسند و بتوانند همراهی مناسبی داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.