| کد خبر: 158946 |

بهرامی‌نیا خبر داد:

برگزاری مانور راهداری زمستانی در خوزستان

مانور راهداری زمستانی خوزستان با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، فرماندهی راهور خوزستان، مدیران جمعیت هلال‌احمر خوزستان و فوریت‌های پزشکی برگزار شد.

تین نیوز

۱۱۵ کیلومتر از راه‌های خوزستان برف‌گیر هستند که ۷۰ کیلومتر آن راه روستایی در مسیر ایذه - دهدز، ۳۰ کیلومتر آن شامل راه اصلی و فرعی در شهرستان اندیکا و ۱۵ کیلومتر راه روستایی به سمت آبشار موری در بخش چلو این شهرستان قرار دارد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، غلام عباس بهرامی‌نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان گفت: ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین، ۵۲ گروه و ۴۰۰ نیروی راهدار در طرح راهداری زمستانی مشارکت دارند.

بهرامی‌نیا اظهار کرد: در خوزستان، بیشتر بحث سیل مطرح است و بارش‌هایی در محورها و گردنه‌ها صورت می‌گیرد که علاوه بر سیل‌گیر بودن، نیاز به ریزش‌برداری را هم ایجاد می‌کند.

همچنین وی گفت: فعالیت راهداری و نگهداری راه‌ها به صورت مستمر در طول سال وجود داشته ولی به دلیل شرایط جوی در زمستان و اهمیت این موضوع، گروه‌ها در زمستان افزایش می‌یابد.

بهرامی‌نیا در ادامه افزود: هم‌اکنون چهار راهدارخانه فعال در جاده‌های خوزستان وجود دارد هر ساله در فصل زمستان توان عملیاتی ۲ محور برف‌گیر تاراز و دهدز در شهرستان‌های اندیکا و ایذه افزایش یافته و کمک به بازگشایی راه‌ها و فراهم آوردن امکان عبور و مرور ایمن جزو اولویت‌ها می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان یادآور شد: ۱۱۵ کیلومتر از راه‌های خوزستان برف‌گیر هستند که ۷۰ کیلومتر آن راه روستایی در مسیر ایذه - دهدز، ۳۰ کیلومتر آن شامل راه اصلی و فرعی در شهرستان اندیکا و ۱۵ کیلومتر راه روستایی به سمت آبشار موری در بخش چلو این شهرستان قرار دارد.

وی با اشاره به ذخیره نمک و شن در طرح راهداری زمستانه گفت: در انبار راهدارخانه تاراز و دهدز ۱۳۵ تن نمک و ۵۲۰ تن شن ذخیره شده تا پس از بارش برف استفاده شود

در پایان بهرامی‌نیا با بیان اینکه طرح زمستانه که از ۱۵ آذر آغاز شده تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت و پس از آن طرح نوروزی آغاز می‌شود، افزود: مانور طرح راهداری زمستانه با هدف نشان دادن همکاری، افزایش ایمنی تردد و هماهنگی بیشتر بین مجموعه‌های مستقر در این محورها شامل پلیس‌راه، هلال‌احمر و راهداری اجرا می‌شود.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.