| کد خبر: 158511 |

◄ موعد رده‌بندی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وعده داد تا پایان سال آینده شاخص‌های ارزیابی، تعدیل و رده‌بندی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری به 3 ، 4 و 5 ستاره آغاز شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وعده داد تا پایان سال آینده شاخص‌های ارزیابی، تعدیل و رده‌بندی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری به 3 ، 4  و 5 ستاره آغاز شود.

به گزارش تین‌نیوز، داوود کشاورزیان در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد؛ ضمن بیان این مطلب، به اجرای طرح شبکه سیر همنام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 1700 شرکت اتوبوس‌رانی در زمینه حمل‌ونقل مسافر در حال فعالیت هستند که باید ذیل طرح شبکه سیر همنام یا همان برندسازی، اتوبوس، راننده و شرکت با یک نام واحد خدمات دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: بر اساس این طرح اتوبوس‌ها قطعاً باید بغل‌نویسی شرکت مادر را داشته باشند و حتماً تابلوی شرکت مادر بر درب دفاتر فروش بلیت نصب شود.

 کشاورزیان با بیان این‌که این طرح در گذشته و قبل از انقلاب نیز در ایران وجود داشته است، افزود: پس از انجام این طرح ارزیابی شرکت‌ها آغاز می‌شود؛ به نظر ما این منطقی نیست که اتوبوس و راننده هر دو با یک شرکت کار کنند اما راننده صبح که وارد پایانه می‌شود از مسیری که قرار است مسافر را جابجا کند؛ مطلع نباشد.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تا پایان سال آینده شاخص‌های ارزیابی، تعدیل و رده‌بندی شرکت‌های حمل‌ونقل به 3، 4 و 5 ستاره آغاز می‌شود.

به گفته کشاورزیان بر اساس این رده‌بندی مثلاً گفته می‌شود که راننده اتوبوسی که 4 ستاره است نمی‌تواند در تهران کار کند و یا شرکتی که 3 ستاره شده است، تنها می‌تواند در چند مسیر محدود خدمات ارائه دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به کاهش استفاده از ناوگان عمومی از سوی مردم هشدار داد و گفت : چند سالی می‌شود که استفاده از حمل‌ونقل عمومی روند کاهشی به خود گرفته است  و سالانه حدود 7 درصد با کاهش سهم حمل‌ونقل عمومی مواجه هستیم.

کشاورزیان آلودگی هوا، ترافیک و افزایش تلفات سوانح رانندگی را ازجمله دلایل کاهش سهم حمل‌ونقل عمومی دانست و گفت: افزایش روزافزون تولید خودرو، نرخ سوخت پایین و عدم انگیزه کافی برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی که دلیل اصلی آن راحت بودن استفاده از حمل‌ونقل شخصی است موجب کاهش استفاده مردم از ناوگان عمومی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.