| کد خبر: 158505 |

پنجمین کنفرانس ملی پروژه‌های مهندسی عمران معماری و مدیریت شهری/1

◄ مظاهریان: بخش مسکن دچار عدم تعادل است

پنجمین کنفرانس ملی پروژه های مهندسی عمران معماری و مدیریت شهری با حضور معاون مسکن وزیر راه و معاون شهر سازی شهرداری تهران در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

تین نیوز

پنجمین کنفرانس ملی پروژه‌های مهندسی عمران معماری  و مدیریت شهری  با حضور معاون مسکن وزیر راه و معاون شهرسازی شهرداری تهران در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

معاون  امور مسکن  وزیر راه و شهرسازی در پنجمین کنفرانس ملی پژوهش ها ی کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری از نیاز به بودجه 123 هزار میلیاردی برای نوساز تنها نیمی از بافت‌های فرسوده موجود در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز؛ حامد مظاهریان با اشاره به اهتمام وزارت راه‌وشهرسازی به منظور نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه در بخش مسکن وجود حجم بالایی از بافت فرسوده در کشور است.

وی با بیان این‌‌که در یک نگاه سریع و در مقیاسی کلان، بخش مسکن 12 درصد از سهم اشتفال را به خود اختصاص داده است: گفت: هزینه‌های بخش مسکن 30 درصد از سبد خانوار را به خور اختصاص داده و دولت به خوبی در دو دهه گذشته به اهمیت آن پی برده و افزایش سهم دولت در ساخت‌وسازها از صفر به سمت 0.5 تا 3 درصد نشان از توجه ویژه به این نیاز اساسی دولت دارد.

مظاهریان با اشاره به آمار ارائه شده در آخرین سرشماری منازل خالی در تهران، گفت: فقط در منطقه 1تهران 35 هزار واحد خالی وجود دارد و با وجود 24 میلیون خانوار 29 میلیون خانه وجود دارد .

به گفته وی، واقعیت این است که با وجود تمامی گلایه‌ها از کمبود مسکن در کشور، میزان خانوارها در کشور کاهش یافته است، کاهش 3.3 درصدی خانوار قطعاً بر تقاضای مسکن باید تاثیرگذار باشد، براساس آمار بین دو میلیون و پانصد تا 600 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که نشان از بی‌تعادلی در این بخش دارد.

معاون وزیر راه افزود: آمارها نشان از بی‌تعادلی در بازار مسکن دارد وجود 27میلیون خانه در برابر 24 هزار خانوار خود گواهی بر این ادعا است. با این آمار کشور ما از نُرم جهانی نیز پیشی گرفته است و بازار برای مصرف‌کننده مهیا شده است، 20 درصد افزایش تعداد مسکن نسبت به میزان تقاضا قطعاً موفقیت خوبی برای مسکن یک کشور است.

وی با تاکید بر این‌که نباید خانه‌های خالی را جزو آمار مسکن به شمار آورد گفت: به دلیل قفل شدن سرمایه‌ها در خانه‌های خالی و مشخص نبودن زمان فروش آنها، قطعاً این تعداد را نباید در آمار مسکن گنجاند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.