| کد خبر: 158483 |

◄ ساختار مسافری ریلی نیاز به مهندسی مجدد فرایندها دارد

امروز دیگر عنوان‌ها، پست‌ها و ردیف‌ها، برای سود آور کردن ساختار ریلی کافی نیستند کما این‌که، پیش ازین هم نبوده‌اند، اگر ساختارتجاری یا کسب و کاری، به بودجه وابسته نباشد، زودتر از این‌ها به فکر چاره خواهد افتاد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل ریلی معتقد است امروز دیگر عنوان‌ها، پست‌ها و ردیف‌ها، برای سودآور کردن ساختار ریلی کافی نیستند، کما این‌که پیش ازین هم نبوده‌اند، اگر ساختار تجاری یا کسب‌وکاری، به بودجه وابسته نباشد، زودتر از این‌ها به فکر چاره خواهد افتاد.

به گزارش تین‌نیوز، احمد خوشنودی گفت: یکی از مهمترین وظایف استراتژیست‌ها و معماران سازمانی، علاوه بر مهندسی مجدد فرآیندهای سازمانی یا Business Process Reengineering و نیز مدیریت زنجیره عرضه خدمات سازمان یا SCM است.

وی این مطلب را در قالب پیامی در خصوص این اظهارات محمد رجبی مدیر عامل شرکت رجا نوشت که در واکنش به خبر زیان 800 میلیارد تومانی بخش مسافری ریلی گفته بود: « مبلغ 800 میلیارد تومان زیان راه‌آهن تحت پوشش یارانه‌های پنهان که توسط مدیر عامل محترم راه‌آهن مطرح شده است، عددی بسیار بزرگ است که قابل قبول به نظر نمی‌رسد. راه‌آهن از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری حق دسترسی دریافت نمی‌کند که به آن نمی‌توان گفت ضرر وزیان چرا که «مبلغ دریافت نشده» به حساب می‌آید. درضمن مبلغ حق دسترسی هرچه که باشد، با مبلغ اعلام شده 800 میلیارد تومانی اختلاف بسیار زیادی دارد. یارانه‌ای که به شرکت‌های ریلی مسافری پرداخت شده در خصوص قطارهای تکلیفی و حومه‌ای است که در مجموع مبلغ 120 میلیارد تومان بوده، آن‌ هم شرکت راه‌آهن از حساب دولت دریافت کرده است و زیان راه‌آهن به حساب نمی‌آید».

خوشنودی تاکید کرد: استراتژیست‌ها و معماران_سازمانی پدیده‌های نخبه نیروی انسانی سازمان‌ها محسوب می‌شوند که اولاً فرصت‌های تازه را در قحط‌سالی ایده‌ها می‌یابند، تحلیل می‌کنند و ارایه می‌دهند و ثانیاً از تهدیدات، فرصت می‌سازند.

این کارشناس افزود: زیان ناشی از عدم شناخت فرصت‌ها، اگر چه پنهان می‌ماند اما، سازمان را زیان‌ده و متضرر می‌سازد، گاهی ضرر از سرمایه‌های آشکار و پنهان سازمان، نقداً پرداخت می‌شود و در بسیاری از مواقع، از نشناختن فرصت‌های بالقوه در اختیار و گاه هم از عدم توانایی تبدیل تهدیدات به فرصت‌های کلان.

وی گفت: اگر راه‌آهن قادر بوده است طی یک‌سال، 800 میلیارد تومان،کسب در آمد کند و نکرده (با هر دلیل و هر توجیهی)، در اینکه دقیقاً این مبلغ را ضرر کرده و این ضرر انباشته شده است، هیچ شکی نیست.

خوشنودی خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی موفق دنیا حتی ثروتمند‌ترین بنگاه‌ها، در مدیریت زنجیره عرضه خدمات و کالاهایشان، از هیچ قشر هدفی نمی‌گذرند، این خاصیت اصلی مارکتینگ (بازاریابی) است که البته به طور ذاتی در توان بخش دولتی هم نیست.

وی اظهار کرد: راه‌آهن توان استفاده از سیستم‌های تصمیم‌یار هوشمند را دارد، پیشنهاد استفاده از آنها را هم دارد، این فرآیندهای تجاری حمل‌و‌نقل ریلی، بدین ترتیب، به نتیجه نخواهد رسید، مهندسی مجدد زنجیره‌های عرضه و ارتباط با مشتری، نیاز هر لحظه و هر آن سازمان است و هر چه در به‌کارگیری آنها ،تعلل روا داشته شود، شاهد این فرصت سوزی‌های بزرگ هستیم.

این کارشناس افزود: امروز دیگر عنوان‌ها، پست‌ها و ردیف‌ها، برای سود آور کردن ساختار ریلی، کافی نیستند
کما این‌که، پیش ازین هم نبوده‌اند، اگر ساختارتجاری یا کسب و کاری، به بودجه وابسته نباشد، زودتر از این‌ها به فکر چاره خواهد افتاد.
 خوشنودی تاکید کرد: شناخت نیاز بازار و سمت و سوی تقاضا، در بازار مورد مسافری ریلی، کار چندان سختی نیست، مسئله پرداخت حق دسترسی هم در همه دنیا رایج است. هوش تجاری  می‌گوید، با این دادگان، با این ورودی و به تبعش با این خروجی، زیانده‌ایم و کل ساختار نیاز به مهندسی مجدد فرآیندها دارد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.