| کد خبر: 158473 |

◄ ممنوعیت شماره‌گذاری خللی در کار خودروسازان ایجاد نکرد

دبیر انجمن تولید کنندگان قطعات خودرو کشور از آمادگی کامل خودروسازان در توقف تولید برخی خودروها خبر داد.

تین نیوز

دبیر انجمن تولید کنندگان قطعات خودرو کشور از آمادگی کامل خودروسازان در توقف تولید برخی خودروها خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرشا نجفی‌منش با اشاره به این‌که ممنوعیت شماره‌گذاری 20 مدل خودرو از سوی سازمان ملی استاندارد خللی در روندکار خودروسازان ایجاد نکرد،ه اظهار داشت: در آن زمان تولیدکنندگان خودرو آمادگی کامل به منظور جایگزینی مدل جدیدی از خودرو در خط تولید خود را داشتند.

وی تصریح کرد: از سال آینده که رعایت استانداردهای 22 گانه اجباری خواهد شد، تلاش می‌شود تا به تکنولژی روز در این زمینه دست پیدا کنیم و چنان‌چه موفق به این کار نشویم، قطعا نوع جدید از خودرو را جایگزین تولیدات گذشته خواهیم کرد به عنوان مثال، تیبا جایگزین مناسبی است تا به جای پراید در خط تولید قرار بگیرد، زیرا به صورت تقریبی قطعات این دو خودرو شبیه به یکدیگر هستند.

نجفی‌منش با تاکید بر این مهم که قطعا پراید استانداردهای 88 گانه را پاس نخواهد کرد، ابراز داشت: اما در مقایسه با انواع خودورهای کاربراتوی که بیش از 300 هزار دستگاه آن کماکان در کشور در حال تردد هستند، از درصد آلایندگی کمتری برخوردار است.

دبیر انجمن تولید کنندگان قطعات خودرو کشور  در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به آمادگی کامل تولید کنندگان داخلی در همراهی با خودروسازان در تولید وساخت پلتفرم‌های جدید، افزود: خوشبختانه قطعه سازی در کشور وجود ندارد که با نبود سفارش در تولید قطعات مواجه باشد.

نجفی‌منش با اشاره به توافق جدید سایپا و بانک اقتصاد مهر به منظور پرداخت دیون باقیمانده تولید کننده قطعات در دو بخش بنگاه‌های کوچک و بزرگ، ابراز داشت: طبق توافق صورت گرفته مقرر شده تا 600 هزار میلیارد تومان از بدهی قطعه‌سازان بزرگ در ابتدا و کوچک با کمی تاخیر پرداخت شود.

به گفته نجفی منش، براساس آمار 9 ماهه گمرک جمهوری اسلامی بیشترین عدد به واردات قطعات خودرو به صورت C.K.D است اما این بدان معنا نیست که تمامی ملزمات خودروسازی قطعه کشور از دیگر کشورها به منظور تولید خودر وبه کشور وارد شده است و این آمار تنها مربوط به آن بخش از قطعاتی است که تولید ان در کشور قدر یقین ممکن نیست

وی با بیان این‌که «نسبت به مشابه سال 95 ، 20 درصد رشد تولید خودرو را در سال جاری تجربه کرده‌ایم»، گفت: واردات قطعات از منظر دیگر نیز می‌تواند انجام بگیرد و آن هم، حجم کم تولید نوعی خودرو است که زمینه تولید قطعات آن در کشور فراهم نیست و ناگزیر از واردات قطعات آن از دیگر کشورها هستیم.

دبیر انجمن تولید کنندگان قطعات خودرو کشور خاطرنشان کرد: قطعه‌سازان کشور به سمت افزایش تولیدات خود گام برمی‌دارند و با این کار اشتغال با رشد همراه می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، طبق آمار منتشر شده از سوی گمرک ایران، واردات قطعات منفصله برای تولید وسایل نقلیه موتوری در 9 ماهه سال‌جاری رتبه اول واردات کشور را به خود اختصاص داد. براساس آمار تجارت خارجی قطعات منفصله به‌منظور تولید خودرو در این مدت رشد 104/9  درصدی را به لحاظ ارزشی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته داشته است.

صعود قطعات منفصله به صدر جدول واردات کشور در حالی است که واردات قطعات منفصله در هشت ماهه سال‌جاری در رتبه سوم قرار داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.