| کد خبر: 158452 |

از سال 98 صورت می‌گیرد

◄ محدودیت تردد برای موتورسیکلت‌ها در تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران از محدودیت تردد برای موتورسیکلت‌ها از سال 98 ،در سطح پایتخت خبر داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون  عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از  محدودیت تردد برای موتورسیکلت‌ها از سال 98  ،در سطح پایتخت خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد علیخانی اظهار کرد: اجرای طرحی برای ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌های کاربراتوری به محدوده منطقه 12 تهران و محدوده بازار در دست بررسی است و با مصوب شدن آن در صحن شورا قطعا ورود موتور سیکلت کاربراتوری به محدوده بازار ممنوع خواهد شد.
 
وی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد:  ورود موتورسیکلت‌های غیر برقی از سال 98 به منطقه 12 شهرداری که از حجم بالائی از تردد برخوردار است ممنوع خواهد شد و لذا اختصاص بازه زمانی دوساله در نظر گرفته شده برای حایگزینی موتورسیکلت‌ها نیز به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت اجرای طرح در نظر گرفته شده است.
 
علیخانی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش شهرداری برای ارائه تسهیلات خرید موتورسیکلت‌های برقی به دارندگان موتورسیکلت‌های کاربراتوری خبر داد و یادآور شد: میزان آلایندگی موتورسیکلت‌های کاربراتوری به مراتب بیش از یک خودروی در حال تردد است و همین مهم ضرورت تسریع در روند جایگزینی را بیش از گذشته نمایان می‌کند.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این موضوع که باید ابتدا شرایط برای جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی با نوع بنزین‌سوز آن فراهم شود، ابراز داشت: قطعا بدون آماده بودن شرایط برای نوسازی موتورسیکلت‌های کاربراتوری با نوع برقی آن، مقاومت در برابر این اتفاق وجود خواهد داشت.

علیخانی

علیخانی در اشاره به سیاست مدیریت شهری در حایگزینی موتورسیکلت‌های کاربراتوری با نوع برقی آن، گفت: سیاست شورا و شهرداری براین استوار شده که در راستای محدود کردن تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری، فشاری به قشری که هزینه زندگی خود را از طریق موتورسیکلت‌ها تامین می‌کنند وارد نشود زیرا، با شرایط اقتصادی فعلی چنین کاری به اهداف خود دست نخواهد یافت.
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: شورای شهر به این نکته واقف است که طرحی با این وسعت به‌طور حتم در زمان کوات از بازدهی خوبی برخوردار نیست و شتاب در اجرا موفقیت طرح را با مشکل همراه خواهد کرد و لذا، تدابیر به منظور جایگزینی موتورسیکلت‌ها تا سال 98 پیش‌بینی‌هایی داشته که در زمان مقتضی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.