| کد خبر: 158443 |

◄ آینده استارت‌آپ‌ها، بسته به اراده دولت است، نه بخش خصوصی

میزان اعتباراتی که دولت برای شروع این فعالیت نوین (استارت آپ‌ها) به بخش خصوصی می‌دهد مهم است. چراکه بخش خصوصی برای ایجاد تغییر در آینده صنعت حمل ونقل ریلی، اختیار و اراده لازم را ندارد. بنابراین طبق این قاعده، انگیزه لازم برای ایجاد تغییر را هم نخواهد داشت.

تین نیوز

ایجاد استارت‌آپ‌های ریلی بر بازار آینده این صنعت قطعاً تاثیرگذار خواهد بود؛ اما آنچه در این مورد اهمیت دارد ایجاد بستر و فضاسازی برای به وجود آمدن چنین امکانی است.

به گزارش تین‌نیوز، سید هرمز قطبی عضو کارگروه سیروحرکت و ایمنی انجمن صنفی ریلی در این‌باره گفت: در این بحث، فقط باید دید دولت چگونه عمل خواهد کرد. چراکه  بخش خصوصی بدون کمک دولت وارد این فعالیت نو با ایجاد استارت آپ‌های نوین نمی‌تواند شود.

قطبی توضیح داد: دلیل این موضوع این است که صنعت ریلی در ایران در اختیار دولت است و این مساله بدون کمک دولت راه را بر ورود بخش خصوصی می‌بندد.

سید هرمز قطبی ادامه داد: از طرفی میزان اعتباراتی که دولت برای شروع این فعالیت نوین به بخش خصوصی می‌دهد هم مهم است. در حال حاضر این مهم است که بخش خصوصی برای ایجاد تغییر در آینده صنعت حمل ونقل ریلی، اختیار و اراده لازم را ندارد. پس طبق این قاعده، انگیزه لازم برای ایجاد تغییر را هم نخواهد داشت.

این عضو انجمن صنفی ریلی همچنین گفت: همه چیز دست دولت است و تعیین کننده اوست. بنابراین تا زمانی‌که شرایط مانند آن چیزی است که الان هست، بخش خصوصی هم رغبت خاصی برای انجام پروژه‌های ریلی نخواهد داشت. عضو کارگروه سیروحرکت و ایمنی انجمن صنفی ریلی در پایان گفت: بدنه ریلی کشور برای ایجاد تغییر در استفاده از مدرینته به زمینه‌چینی‌های بنیادی‌تری نیاز دارد تا بتواند انگیزه برای ورود بخش خصوصی ایجاد کند. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 5 0

    متاسفانه، شناخت ناکافی از مفهوم ِ استارت آپ ها،باعث می شود که اظهار نظرات ِ نادرستی در مورد آنها شکل بگیرد، اینکه " آغازِ ایجادِ استارت آپ" ها نیاز به کمک! دولتی دارد ناشی از همین سو ء تفاهم است!
    استارات آپ، ابتدا ایجاد می شود، شکل می گیرد، و دارای " ارزش" در بازار می شود، سپس "ارزشگذاری "می شود، و اینجاست که باید روی کمکِ دولت حساب کرد.
    استارت آپ ایی که حتا مثلا بخشی از آن ( یک سوم ، یک چهارم یا...)ارزشگذاری شد( فاند رِیز)، مثلا شخصی یا سازمانی پیدا شد که گفت بیست درصد آن را n دلار می خرد، تازه ارزشگذاری شده ( مثلا 5n دلار _ چون بیست درصدش دارای ارزش n شد بلافاصله و در ارزشگذاری)و این یعنی ارزش سرمایه گذاری پیدا کرده، تا قبل از آن هنوز یک ایده ی در حال اجراست که سرنوشت آن معلوم نیست ( رجوع شود به آمار شکست بالای استارت آپ ها).

    • احمد 3 0

      توضیحات بیشتر در مورد استارت آپ ها، استارت آپ ریلی ، اکوسیستم آن و سایر توضیحات در لینک زیر در لینکدین:
      تحت عنوان: استارت آپ ( ریلی)_ فیل در تاریکی!
      https://www.linkedin.com/pulse/%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A2%D9%BE-%D8%AA%D8%A7-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-ahmad-khoshnoodi/