| کد خبر: 15838 |

◄ اولویت اول تهران، توسعه حمل و نقل عمومی است / دولت به نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری کمک کند

تین نیوز | رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران یکی از مشکلات این کلانشهر در حوزه حمل و نقل را موضوع پارک حاشیه ای خودروها دانست و گفت: البته با توجه به ناکافی بودن پارکینگ های عمومی و عدم ایجاد پارکینگ در ساختمان هایی که از قبل احداث شده اند و همچنین روند رو به رشد تولید خودرو، این امر طبیعی است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، محمد سالاری افزود: مهم ترین عامل ایجاد مشکل پارک حاشیه ای در تهران، عدم توسعه کامل سیستم حمل و نقل عمومی و ریلی است که باعث می  شود شهروندان به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی به سمت استفاده از خودروهای شخصی سوق پیدا کنند و مشکل پارک حاشیه ای ایجاد شود.

وی با اعلام این که هر قدر هم که در شهر اتوبان، خیابان و پارکینگ بسازیم اما در محلات، نواحی و مناطق مختلف شهر، توسعه حمل و نقل عمومی کافی نباشد، مشکل پارک حاشیه ای حل نخواهد شد، تأکید کرد: اگر شهروندان احساس کنند با استفاده از وسایل نقلیه عمومی در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه می توانند به هر نقطه از شهر که می خواهند تردد کنند، با توجه به مشکلات ترافیکی سطح شهر، قطعاً از وسیله نقلیه شخصی استفاده نخواهند کرد.

مجتمع های پارکینگی در مرکز شهر احداث می شود
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص احداث پارکینگ در محدوده مرکزی شهر گفت: در این محدوده به لحاظ وجود املاک ریزدانه، بافت نفوذناپذیر، معابر کم عرض و کمبود ملک، امکان تأمین پارکینگ وجود ندارد که البته شاید با احداث مجتمع¬های پارکینگی این مشکل را بتوان تا حدودی رفع کرد.
 
سالاری ایجاد مجتمع های پارکینگی در محدوده مرکزی شهر را به عنوان یکی از عوامل جاذب سفر که باعث استفاده بیشتر از خودروهای شخصی و افزایش مشکل ترافیک می شود، دانست و اظهار کرد: لازم است موضوعاتی همچون مجتمع های پارکینگی، پارک حاشیه ای، پارکینگ ساختمان-ها، میزان تولید خودرو و وضعیت حمل و نقل عمومی و ریلی، همه در قالب یک مجموعه و به صورت هم¬زمان مد نظر قرار گرفته و مورد بررسی قرار گیرند.

وی با تأکید بر این که توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی تا حدودی می-تواند مشکل پارک حاشیه ای را برطرف کند، اضافه کرد: لغو قانون پارک رایگان در حاشیه خیابان ها، گامی به سمت تأمین منابع اداره شهر از محل درآمدهای پایدار و فاصله گرفتن از درآمدهای ناپایدار است.

 وزارت نفت در توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی مشارکت کند
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که اگر شهروندان ببینند در قبال عوارضی که می¬پردازند خدمات مناسبی به آنها ارائه می شود، به نظر می رسد مشکلی برای اجرای چنین طرح هایی نداشته باشند، اظهار کرد: باید با مسائل شهری واقع بینانه برخورد کنیم و برای تأمین یک زندگی نسبتاً آرام برای شهروندان، به سمت تأمین  هزینه های اداره شهر از طریق دریافت این گونه عوارض حرکت کنیم.

سالاری با بیان این که اگر بخواهیم از درآمدهای ناپایدار فاصله بگیریم، مانند تمام کلان شهرهای توسعه یافته جهان ناگزیر به افزایش هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر اولویت اول تهران، توسعه سیستم حمل و نقل عمومی و ریلی و رسیدگی به ناوگان حمل و نقل شهری است.

وی در پایان با تأکید بر تعامل شورای شهر و شهرداری تهران با دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با اتخاذ تصمیمات و اجرای اقداماتی در این باره و با کمک وزارت نفت، امکان توسعه سیستم حمل و نقل عمومی و ریلی و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری را فراهم کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.