| کد خبر: 158345 |

نوبخت: 1000 واگن به مترو اضافه می‌شود

سخنگوی دولت از اختصاص 1000 دستگاه واگن به حمل‌ونقل زیر زمینی در سال آینده خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی دولت از اختصاص 1000 دستگاه واگن به حمل‌ونقل زیر زمینی در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدباقر نوبخت با اشاره به اهتمام دولت در استفاده هرچه بیشتر مردم از وسایل حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلاینده‌ها، تصریح کرد: برای سال آینده در راستای کاهش آلودگی هوای تهران تصمیم گرفته شده است که هزار دستگاه واگن مترو در اختیار شهرداری قرار گیرد تا 4000 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس فرسوده از چرخه حمل‌ونقل عمومی خارج شوند.

وی تصریح کرد: بخشی از سرمایه‌گذاری 73 هزار و 400 میلیارد تومان برای خریداری 3000 دستگاه تاکسی سواری و ون و 20 هزار دستگاه وانت فرسوده از رده خارج می شود و 50 هزار دستگاه موتورسیکلت بنزینی با موتورهای برقی جایگزین خواهد شد.

به گفته نوبخت، حدود یک میلیون و 376 هزار تن از آلاینده‌های شهری کاهش پیدا می‌کند و 480 میلیون دلار از ناوگان فرسوده‌ای که بنزین زیادی مصرف می‌کنند صرفه‌جویی خواهد شد اگر طرح‌های  دولت در این بخش‌ها عملیاتی و اجرایی شود  این تغییرات حدود 22 هزار و 400 شغل در بخش درون‌شهری و 2 هزار و 700 شغل هم برای حمل‌ونقل برون‌شهری ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به نوسازی 10 هزار دستگاه کامیون در طرح جدید دولت، افزود: با این اتفاق قطعاً به کاهش آلودگی هوا کمک زیادی خواهد شد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بافت‌های فرسوده نیز، گفت: این بافت‌ها در تهران و سایر استان‌ها شناسایی شده است در تهران حدود 100 هزار واحد از 270 محله را در برنامه بازسازی قرار داده‌ایم.

سخنگوی دولت افزود: دولت پذیرفته است از این 100 هزار واحد مسکونی 60 درصد به‌صورت تسهیلات با نرخ 9 درصد در اختیار متقاضیان قرار داده شود، دولت متعهد شده است هزار و 500 میلیارد تومان برای گشایش معابر و زیر ساخت‌های واحد های مسکونی تامین مالی کند شهرداری هم قول داد تا عوارض و مالیات ‌ا را در سهل‌ترین شرایط قرار دهد.

نوبخت در باره مسکن مهر نیز گفت: برای این‌که ساخت این مسکن‌ها ارزان تمام شود یا افزایش توان متقاضیان ، سال قبل 2 کار انجام دادیم یکی اینکه سقف تسهیلات را افزایش دادیم و دو این‌که 1000 میلیارد تومان از سهم مردم ر ا دولت تقبل کرد، با جدیتی که همکاران ما در وزارت‌راه دنبال می‌کنند می‌توان این‌گونه عنوان کرد که در آینده بسیار نزدیک بحث مسکن مهر را جمع‌بندی خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.