| کد خبر: 158268 |

بیمه شخص ثالث کارت الکترونیکی‌ می‌شود

رئیس بیمه مرکزیدرخصوص الکترونیکی شدن بیمه شخص ثالث باید گفت:کارتی همانند کارت بانکی به عنوان سند به متقاضی ارائه می‌کنیم؛ اما این سند باید دارای کد " کیو آر" بوده که در واقع تمام اطلاعات بیمه نامه در آن ثبت شده باشد.

تین نیوز

رئیس بیمه مرکزیدرخصوص الکترونیکی شدن بیمه شخص ثالث باید گفت:کارتی همانند کارت بانکی به عنوان سند به متقاضی ارائه می‌کنیم؛ اما این سند باید دارای کد " کیو آر" بوده که در واقع تمام اطلاعات بیمه نامه در آن ثبت شده باشد.

به گزارش تین‌نیوز ،عبدالناصر همتی رئیس بیمه مرکزی به سوالات پیرامون زلزله کرمانشاه و زلزله اخیر تهران و همچنین مسایل مربوط به بیمه پرداخت.

با توجه به زلزله بامداد امروز(6 دی ماه) چه اقداماتی برای پوشش بیمه‌ای تهران انجام شده است؟ و چند درصد ساختمان‌های تهران بیمه هستند؟

به غیر از مراکز تجارى در تهران، اکثر ساختمان‌ها پوشش بیمه‌اى ندارند، چرا که بسیاری از مردم بیمه را جدی نمی‌گیرند. به همین منظور  لایحه‌ای را به مجلس ارایه کردیم و دولت هم پیگیر این امر شد و توانستیم " صندوق بیمه حوادث طبیعی" را به تصویب مجلس برسانیم که البته در این بین ایراداتی از منظر مالی برای دولت در پی دارد که امیدواریم تصمیم‌گیری درخصوص آن نهایی شود.

به اعتقاد بنده رقم بیمه منازل بالا نیست، چرا که میزان آن با توجه به منطقه و متراژ منازل متفاوت است. افزون بر این موضوع شرکت‌های بیمه باید رقم حداقل پرداخت خسارت در هنگام وقوع زلزله را اعلام کنند و از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی صورت گیرد، چرا که امکان پیشگیری از وقوع زلرله وجود ندارد؛ اما با این اقدام می‌توان جلوی حوادث بعدی را گرفت.

 آیا خسارت‌های بیمه ساختمان‌های کرمانشاه پرداخت شده است؟

 آخرین برآوردی که به تعهدات صنعتی درمورد سر پل‌ذهاب و روستاها برمی‌گردد، نزدیک به 170 میلیارد تومان است که هم اکنون، 41 میلیارد تومان از آن پرداخت شده و مابقی هم بتدریج پرداخت می‌شود.

 برخی از این بیمه‌هایی که در حال حاضر در اختیار مردم قرار دارد مستقیما بیمه‌ای نیست که از طرف مردم خریداری شده باشد بلکه بخش قابل توجهی از آن (بیش از 80 درصد) بیمه مرهونات بانکی است. یعنی در واقع مردم از بانک وام می‌گیرند و بانک‌ها نیز وامی را بابت تعمیرات یا خرید مسکن آن محل رهن به متقاضیان تحویل می‌دهند.

آن محل توسط بانک‌ها تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته که اگر حادثه‌ای رخ داد، بتوانند خسارت را از بیمه دریافت کنند. بنابراین بانک‌ها بیشترین خسارت را از بیمه دریافت می‌کنند و البته آن افرادی که خسارت دیده‌اند نباید وام را به بانک پرداخت کنند.

هنگامیکه صحبت از صنعت بیمه می‌شود، همه از پتانسیل‌های شناخته شده و شناخته نشده این صنعت می‌گویند، توضیحی در این خصوص بفرمایید؟

نحوه استقبال و میزان استفاده از بیمه در ارتباط مستقیم با درآمد مردم است؛ به عبارتی نمی‌توانیم تصور کنیم میزان استقبال از بیمه بالا باشد، چرا که مردم هنوز برخی از نیازهای ضروری خود را نمی‌توانند تأمین کنند، بنابراین انتظار می‌رود، بخشی از قدرت خرید و درآمد مردم افزایش یابد تا بتوانند بخشی از این بیمه‌ها را خریدار کنند؛ اما واقعیت آن است که باتوجه به پایین بودن فرهنگ بیمه در کشور و همچنین دولتی بودن ساختار بیمه، بیش از 70 درصد بیمه‌ها خصوصی شده است.در حال حاضر بیش از 85 درصد واحدهای مسکونی، بیمه آتش سوزی و زلزله ندارند و بیش از 80 درصد از مردم هنوز بیمه عمر ندارند.

 بحث جایگزینی کارت‌های الکترونیکی بیمه شخص ثالث به کجا رسید؟ از سال آینده کارت‌های الکترونیکی درمورد بیمه شخص ثالث داریم یا خیر؟

به نوشته باشگاه خبرنگاران ، هم اکنون شیوه‌ها و ابزارهای نوینی در صدور و پرداخت وجود دارد و ما تا کنون دو مرحله را انجام داده‌ایم. یکی از این مراحل این است که تمام اشخاصی که بیمه شخص ثالث خریدری می‌کند باید کد یکتا را از بیمه مرکزی دریافت کنند تا بتوانند جلوی تخلف‌ها را بگیرند این طرح از اول مهر اجرایی شده است.

درخصوص الکترونیکی شدن بیمه شخص ثالث باید گفت که ما کارتی همانند کارت بانکی به عنوان سند به متقاضی ارائه می‌کنیم؛ اما این سند باید دارای کد " کیو آر" بوده که در واقع تمام اطلاعات بیمه نامه در آن ثبت شده باشد.

خوشبختانه  با همکاری و هماهنگی راهنمایی و رانندگی توانستیم تمام اطلاعات تصادف و تخلف‌ها را در سیستم ثبت کنیم.

وضعیت بیمه موتورسوران به کجا رسیده است؟

جریمه‌ای برای بیمه موتورسواران در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه این جریمه بخشیده شد. به عبارتی، مصوبه‌ای که مجمع صندوق تأمین خسارت‌های بدنی ایجاد کرده، قرار است تا بهمن ماه دایر باشد و همه افرادی که بیمه خریداری کنند، تمام جریمه‌هایشان بخشیده می‌شود.

قبل از طرح بخشودگی جریمه بیمه موتورسواران، تنها 250 هزار موتور سوار تحت پوشش بیمه شخص ثالث بودند که پس از اجرایی شدن طرح مذکور این رقم به یک‌میلیون و 100 هزار نفر رسید. ولی هنوز  10 میلیون موتورسوار در سطح شهر تردد می‌کنند که بیمه شخص ثالث ندارند. در تلاشیم صورت جلسه‌ای آماده کرده تا بتوانیم آن را دوباره مصوب کنیم تا امکان استفاده از این طرح برای سایر موتورسواران فراهم شود.


 

منبع: بانکداران ۲۴ (Banker)

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.