خادمی خبر داد:
آغاز عملیات اجرایی راه آهن زاهدان به مشهد
این خط ریلی بخشی از کریدور ریلی شمال- جنوب شرق کشور است که کشورهای آسیای میانه را از طریق راهآهن سرخس به شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران و سپس به بندر چابهار و آبهای آزاد متصل میکند
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با آغاز عملیات اجرایی راه آهن زاهدان - مشهد بخش دیگری از کریدور ریلی شمال- جنوب تکمیل می شود.
خیراله خادمی از آغاز عملیات اجرایی راه آهن زاهدان- مشهد خبر داد و گفت: این خط ریلی بخشی از کریدور ریلی شمال - جنوب شرق کشور است که کشور های آسیای میانه را از طریق راه آهن سرخس به شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران و سپس به بندر چابهار و آب های آزاد متصل می کند.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی این خط ریلی را موجب توسعه شبکه ریلی در شرق کشور دانست و خاطرنشان کرد: قطعه اول طرح راه آهن زاهدان- مشهد از شمال به طول ۴۸ کیلومتر از ایستگاه یونسی از خط ریلی مشهد- بافق منشعب می شود و پس از عبور از مسیر دشت و تپه ماهور به ایستگاه گناباد منتهی می شود.
وی همچنین راه آهن زاهدان- مشهد را نقطه اتصال ریلی بین استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی معرفی کرد و افزود: این طرح بخشی از کریدور ترانزیتی شمال- جنوب شرقی است و نقش مهمی در بهره مندی از مزایای ترانزیت ریلی کالا بین کشور های آسیای میانه و آب های آزاد برای استان های همجوار دارد.
خادمی در ادامه اعلام کرد: سرعت طرح ۹۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار های باری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار های مسافری است.
وی تصریح کرد: این محور دارای ۴۵ دستگاه پل و آب رو و یک دستگاه پل بزرگ است و یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، یک میلیون متر مکعب خاکریزی، ۹۸ هزار متر مکعب بتن ریزی نیز احجام عملیاتی در این خط ریلی بایستی انجام شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.