| کد خبر: 157882 |

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران

◄ تهدید 7 هزار ساختمان تهران در زمان زلزله

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران این‌که خطر بیش از 7 هزار ساختمان را در تهران تهدید می‌کند خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تهدید بیش از 7 هزار ساختمان تهران بر اثر زلزله خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی داوری با اشاره به این نکته که کار کارشناسی سازمان آتش‌نشانی بر روی حدود 10 هزار ساختمان قابل ورود نشان از بالا بودن ریسک بالای خطر پذیری بیش از 7 هزار  داده است، اظهار کرد: متاسفانه مبل‌هایی که در منازل از آنها استفاده می‌شود منبع بزرگ خطر آفرین در مواقع بحران هستند و اشعال‌زائی در آنها سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود، با تاکید بر ضوررت توجه به ایمنی ساختمان‌ها، تصریح کرد: براساس بازدیدهای کارشناسان سازمان آتش نشانی در سطوح مختلف از ساختمان‌هایی که امکان ورود به آنها امکان پذیر بود، 234 ساختمان بسیار پرخطر، 3 هزار ساختمان پرخطر و بسیار پرخطر و 7 هزار ساختمان پرخطر در تهران شناسایی شده است.

داوری در بخش دیگری از سخنان خود در  مورد تعداد ساختمان‌های ناایمن شهر، اظهار کرد: اعداد مختلفی در این زمینه وجود دارد اما اگر بخواهیم تمام فاکتورهای ایمنی را لحاظ کنیم، بیش از 90 درصد ساختمان‌های تهران از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در تولید لوازم و مبلمان خانگى به منظور  بالابردن استحکام در مقابل سایش معمولا از ترکیبات «سیانید» که از مشتقات سیانور است، استفاده می‌شود که این مواد در صورت اشتعال گازهاى سمى و خطرناکی تولید می کنند که معمولا استنشاق آن در بیش از 5 ثانیه منجر به مرگ  فردی خواهد شد که در معرض تنفس ای گاز سمی است.

به گزارش تین‌نیوز، به دلیل قدمت شهر تهران و وجود ساختمان‌های قدیمی در این شهر که امروز به ابر شهری در کشور و بروز مشکلاتی از قبیل آتش‌سوزی و حوادث طبیعی مسئولان را به این فکر واداشته تا با شناسائی ساختمان‌هایی از این دست نسبت ابلاغ اخطار به ساکنان و مالکان این قبیل ساختمان‌ها اقدام کنند.

سازمان آتش نشانی به عنوان یکی از بخش‌های درگیر با این موضوعات اماف حساسیت بیشتری از خود نشان می‌دهد که به عنوان یک مرجع تخصصی باید به اخطارهای آن توجه کافی داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.