| کد خبر: 157750 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت نیاز است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت نیاز است و در صورت تأمین اعتبار تا پایان ۱۳۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت نیاز است و در صورت تأمین اعتبار تا پایان ۱۳۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی این جاده در سال ۱۳۷۳ آغاز شده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار بهره برداری نرسیده است.

خیرالله خادمیه در بازدید از این طرح ملی، بابیان اینکه جاده ملی پاتاوه - دهدشت به‌زودی تأمین اعتبار خواهد شد گفت: در صورت اختصاص این میزان اعتبار تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.

این جاده به طول ۱۳۷ کیلومتر از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد. از این میزان جاده ارتباطی تاکنون بیش از ۵۶ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

خادمی ابراز کرد: با هماهنگی دفتر مقام رهبری و وزارت راه اعتبار مورد نیاز برای تسریع و تکمیل این طرح ملی اختصاص خواهد یافت.

وی خواستار شتاب بخشی در روند اجرای این طرح ملی توسط مسئولان شد و گفت: جاده ملی پاتاوه – دهدشت یکی از طرح‌های اولویت دار دولت دوازدهم است.

خادمی افزود: این جاده دارای چهار فاز است که قطعات یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فازهای ۲ و چهار آن نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.

وی بیان کرد: در جاده ملی پاتاوه – دهدشت ۱۲ دهنه پل به طول سه کیلومتر و پنج دهنه تونل به طول ۹ کیلومتر در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: برنامه زمان‌بندی خاصی برای ساخت پل‌ها و تونل‌های در مسیر این طرح باید انجام گیرد.

خادمی اظهار داشت: با توجه به سخت گذر بودن این منطقه باید در ساخت ابنیه و مقاوم سازی این محور ارتباطی توجه ویژه‌ای شود.

وی ابراز کرد: برای ساخت جاده ملی پاتاوه- دهدشت ۶ هزار تن آرماتور، ۳۵ هزار تن سیمان، ۲۵۰ هزار تن مصالح سنگین و ۴۰۰ تن سیمان نیاز است.

وی حجم خاک برداری و خاک ریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر ۱۶ و چهار میلیون متر مکعب دانست. بیش از ۴۰۷ دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است. میزان پیشرفت فیزیکی این طرح حدود ۷۰ است.

بدهی دولت به پیمانکاران از ۱۲ هزار میلیارد تومان گذشت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بدهی دولت به پیمانکاران از ۱۲ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

به گزارش ایسنا،  خیرالله خادمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  ۲۴۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور زیر ترافیک رفته است که در حال بهره برداری است، افزود: ۱۱۳۰ کیلومتر آزاد راه جدید در قالب ۱۶ پروژه در ۱۰محور کشور نیز در دست احداث است.   

وی بیان کرد: بخشی از این آزادراه ها  همچون آزاد راه شمال، کنارگذر جنوبی تهران و آزاد راه اصفهان – شیراز که از نزدیک استان کهگیلویه و بویراحمد عبور می کند جزو آزاد راه های بزرگ کشور هستند و به عنوان ابرپروژه برای ما مطرح هستند.   

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده قطعات این آزاد راه بزرگ به بهره برداری برسد و بتوانیم در سال ۹۷ عملکرد مطلوبی در راستای رضایتمندی مردم در این زمینه داشته باشیم.   

خادمی در پاسخ به سوالی در زمینه میزان بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران، تصریح کرد: ساخت آزادراه ها بیشتر به صورت مشارکتی انجام می شود و قسمت زیادی از آن را بخش خصوصی انجام می دهد و بین ۵۰تا ۷۰ درصد اعتبارات و نیاز احداث توسط بخش خصوصی از محل  برداشت عوارض تامین می شود  و حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد را نیز دولت به عنوان مشارکت کمک می کند.   

وی، میزان مطالبات وزارت راه به پیمانکاران در این بخش را نزدیک به ۱۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: امید است از طریق اوراق مشارکت تا پایان سال بتوانیم این میزان بدهی ها را تسویه کنیم، اما در زمینه‌های دیگر مثل بزرگ‌راه، راه‌های اصلی  و راه‌های روستایی مطالبات زیادی در حوزه های مختلف وزارت خانه وجود دارد  که براساس آمار غیررسمی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان مطالبات در سیستم وزارت راه ثبت شده است.   

خادمی اضافه کرد: حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان از این مطالبات در بخش شرکت ساخت و توسعه زیبربنایی حمل و نقل کشور وجود دارد که بخشی از این مطالبات مربوط به حوزه راه روستایی و بخشی مربوط به راه‌های اصلی و بزرگ‌راه‌هاست.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.