| کد خبر: 157547 |

بررسی طرح‌های توسعه‌ای کانتینری، ریلی و لجستیکی بندر شهید رجایی

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از غرفه بندر شهید رجایی در دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع وابسته، در جریان آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای و دستاوردهای عملیاتی بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور قرار گرفت.

تین نیوز

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از غرفه بندر شهید رجایی در دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع وابسته، در جریان آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای و دستاوردهای عملیاتی بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه از غرفه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، آخرین وضعیت فازهای ۲ و ۳ طرح توسعه این بندر را برای دکتر آخوندی تشریح کرد و از اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شبکه ریلی در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور و همچنین طرح ایجاد شهر لجستیکی در اراضی موسوم به ۲۴۰۰ هکتاری سخن گفت.

گفتنی است، غرفه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی که در مجموعه سایت نمایشگاهی سازمان بنادر و دریانوردی واقع شده، به مدت سه روز تا شامگاه سه‌شنبه ۲۸ آذرماه جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ بعدازظهر در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران پذیرای سرمایه‌گذاران، بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به صنعت حمل و نقل دریایی خواهد بود.

این نمایشگاه فرصتی است تا متقاضیان سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور از نزدیک ضمن آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این بندر، آمادگی خود را در جهت انجام سرمایه‌گذاری اعلام نمایند.

اطلاعات تخصصی مربوط به بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و بنادر تابعه آن در استان هرمزگان در قالب فیلم مستند، انیمیشن، بروشور، کتابچه‌های راهنمای سرمایه‌گذاری و همچنین توضیحات شفاهی کارشناسان این بندر به شکل مبسوط برای بازدیدکنندگان و متقاضیان سرمایه‌گذاری تشریح می‌شود.

یادآور می‌شد، دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته روز یکشنبه (۲۶ آذر همزمان با روز حمل و نقل) با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در شبستان مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه ۲۰۵ شرکت و سازمان حضور دارند که نزدیک به ۸۰ درصد آن‌ها شرکت‌های خصوصی فعال در بخش‌های مختلف حمل و نقل دریایی، ریلی، جاده‌ای، هوایی و صنایع وابسته هستند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، تشریح اقدامات و پروژه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی، ارائه دستاوردها و عملکردها و ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو بخش خصوصی و دولتی و محلی برای تقارب اندیشه‌ها و ارائه راهکارها به‌ویژه در بخش تأمین مالی عنوان شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.