| کد خبر: 157451 |

◄ ورود دو ایرلاین تازه تاسیس تا چند ماه آینده

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: به احتمال بسیار زیاد تا چهار ماه آینده ۲ شرکت هواپیمایی که از ما مجوز گرفته‌اند، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: به احتمال بسیار زیاد تا چهار ماه آینده ۲ شرکت هواپیمایی که مجوز گرفته‌اند، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علی عابدزاده در نشست خبری نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته اعلام کرد: بوئینگ، ایرباس و ATR اعلام آمادگی کرده‌اند که تعدادی از هواپیماها را تامین فاینانس کنند؛ مذاکره در این رابطه در حال انجام است و با توجه به استقبال سازنده‌ها، بحث تامین منابع مالی راحت‌تر است.

وی در ادامه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را یکی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه حمل‌ونقل هوایی برشمرد و گفت: یکی از نقاط قوت کشور در بحث حمل‌ونقل هوایی بازار داخلی آن است در همین راستا به راحتی می‌توانیم با کشورهای آسیای میانه و همسایه‌های شرقی و غربی به راحتی ارتباط برقرار کنیم.

عابدزاده با بیان این‌که سال گذشته با وجود این‌که صندلی مسافری را افزایش ندادیم 19 درصد جابه‌جایی مسافر را در سال اول آزادسازی نرخ‌ها داشته‌ایم، گفت: تا چهار ماه آینده ۲ شرکت هواپیمایی که از ما مجوز گرفته‌اند، فعالیت خود را آغاز می‌کند. 

وی با بیان این‌که بازار داخلی یکی از نقاط قوت حمل‌ونقل هوایی کشور است، اظهار کرد:‌ در منطقه موقعیت سیاسی اجتماعی ویژه‌ای داریم و به راحتی می‌توانیم با کشورهای آسیای میانه و همسایه‌های شرقی و غربی ارتباط برقرار کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «شرکت دنا چه ارتباطی با هواپیمایی معراج دارد و این‌که آیا شرکتی در داخل ایران‌ایر برای مدیریت هواپیماهای جدید ایجاد شده است» توضیح داد: شرکت دنا هیچ‌گونه ارتباطی با هواپیمایی معراج ندارد اما ایرلاین‌ها از امکانات همدیگر استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا شرکتی برای فاینانس هواپیما در شرکت ایران‌ایر تاسیس شده است، تاکید کرد: مجوزی برای تاسیس شرکت در داخل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان هواپیمایی کشوری صادر نشده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص وضعیت تاخیرهای پروازی شرکت‌های هواپیمایی ابراز داشت: سازمان هواپیمایی کشوری اطلاعات کامل در خصوص تاخیر پروازها را به صورت شفاف در اختیار مردم به صورت ماهانه قرار می‌دهد، اما اینکه بگوییم چرا تاخیر به این میزان است بایستی مدنظر داشته باشیم که عمر ناوگان ما بالای 23 سال است این در حالی است که کشورهایی که تنها 20 درصد پروازهایشان تاخیر دارد عمر ناوگان زیر 6 سال دارند.

رئیس سازمان هواپیمایی اعلام کرد: برخی شرکت‌ها با وجود کفایت سرمایه مورد تأکید سازمان هواپیمایی رسیده‌اند و برخی نیز هنوز نرسیده‌اند که ارزیابی اسناد آنها مثبت است، اما به تدریج به کفایت سرمایه نزدیک می‌شوند.

بر اساس برنامه‌ریزهای صورت گرفته قرار بود نشست خبری افتتاحیه دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته ظهر امروز با حضور رییس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و سرمایه‌گذاری و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برگزار شود اما این نشست در غیاب مدیرعامل هما و فخریه کاشان برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.