| کد خبر: 157373 |

تعمیر و بهسازی بیش از 65 دستگاه پل در جاده های کرمان

مدیر کل حمل و نقل جاده ای کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعمیرات اساسی و بهسازی بیش از 65 دستگاه پل در راه های مواصلاتی انجام شده است.

تین نیوز

مدیر کل حمل و نقل جاده ای کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعمیرات اساسی و بهسازی بیش از 65 دستگاه پل در راه های مواصلاتی انجام شده است.

تعمیر و بهسازی بیش از 65 دستگاه پل در جاده های استان کرمان طی 7 ماهه امسالبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ خداداد مقبلی ،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: حدود 10 هزار و 250 دستگاه پل در کل محورهای استان توسط این اداره کل نگهداری می شوند که در سال گذشته بر اثر بارندگی و سایر عوامل، حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه پل بزرگ و کوچک دچار آسیب دیدگی های کلی و جزئی شدند.

وی علل تخریب پل ها را سیل، آب نشستگی، تخریب پایه پل ها در اثر بهم زدن بستر رودخانه ها، برداشت های غیر قانونی و غیره عنوان کرد.

مقبلی افزود: بهسازی و بازسازی حدود 16 دستگاه پل دیگر تا پایان سال 96 در دستور کار معاونت راهداری قرار دارد.

وی تصریح کرد: منظور از بهسازی و تعمیر شامل فعالیت های متعددی از جمله: تخریب و نوسازی دال بتنی پل ها، بهسازی بستر و احداث رادیه و برید، سازه های هیدرولیکی و بهسازی فونداسیون پل ها، درواسیون و تنظیم بستر پل ها ، مقاوم سازی پایه پل ها،تعمیرات کوله و دیوارهای هدایت آب پل ها، تعریض پل ها، مرمت قرنیز و نرده پل ها و نظایر آن می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر حدود 10 هزار و 250 دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راههای استان موجود می باشد که با هدف ارتقای کیفی ابنیه فنی و توجه بیشتر به اقدامات پیشگیرانه در فعالیت های نگهداری پل ها پروژه هایی با موضوعات جدید همچون: آب بندی سطح پل ها، تعمیر آبچکان و شست و شوی عرشه پل های بزرگ در مسیر های نمک پاشی شده، تعمیر، پاکسازی و شستشوی کانال هدایت آب و دیواره های تونل ها، تنقیه، احداث رادیه- برید و تعمیرات آبرو و پل های کوچک در مسیل ها، تعمیر قرنیز و ارتقای ایمنی نرده پل ها و تعمیر و اجرای درزهای انبساط پل ها تامین اعتبار شده و در مدار اجرا قرار گرفته است.

وی با اشاره به نگهداری ابنیه فنی در استان‌ بیان کرد: موضوع تعمیرات و رسیدگی به امور نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی با جدیت و قوت بیشتری نسبت به گذشته در دست انجام است و تلاش شده است با بکارگیری افراد متخصص و علاقمند به ابنیه فنی به‌عنوان مسئول اداره مذکور، برخی از عقب افتادگی گذشته جبران و وضعیت کیفی پل‌ها و ابنیه فنی ارتقا یابد.

مقبلی با تاکید بر این موضوع که مردم از سفرهای غیرضروری در هنگام بارندگی های شدید و سیل پرهیز نمایند افزود: برای کسب اطلاع از وضعیت راهها با شماره تلفن 141 تماس بگیرند.

 

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.