| کد خبر: 157261 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد:

نهایی شدن طرح مدیریت یکپارچه سواحل استان هرمزگان

نقشه‌ها و بانک اطلاعات جامع مربوط به سواحل استان هرمزگان برای هفت شهرستان ساحلی بندرعباس، پارسیان، بندر لنگه، بندر خمیر، میناب، سیریک و جاسک تهیه شده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت:استان هرمزگان نخستین استانی محسوب می‌شود که در سطح هفت استان ساحلی کشور طرح تدقیق مدیریت یکپارچه ساحلی آن به اتمام می‌رسد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور ، پس از پایان یازدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: طرح مدیریت یکپارچه سواحل استان هرمزگان طی بیش از یک دهه اخیر به منظور استفاده بهینه از نعمت خدادادی دریا و ساحل در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفت.

عفیفی پور با بیان اینکه افق‌های تازه‌ای را فرا روی توسعه دریا محور در این استان قرار می‌دهد، گفت: این طرح مشکل مبنا، هدف‌گرا، ملاحظه گر، محیط‌زیست محور و اقلیم گستر و کاملاً مبتنی بر ملاحظات سیاسی، امنیتی و پدافندی تهیه شده است.

وی افزود: انجام این مطالعات بسیار مهم با همکاری سه شرکت مشاور و سه مجموعه دانشگاهی چهار مرحله تبیین، تشریح، تلفیق و تدقیق طی مدت ۱۴ سال به انجام رسید و برش استانی آن در پهنه جغرافیای هرمزگان نیز به سرانجام رسید که با ارائه نتایج آن در نشست یازدهم کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان، مورد استقبال نماینده عالی دولت در هرمزگان قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: نقشه‌ها و بانک اطلاعات جامع مربوط به سواحل استان هرمزگان برای هفت شهرستان ساحلی بندرعباس، پارسیان، بندر لنگه، بندر خمیر، میناب، سیریک و جاسک تهیه شده است.

عفیفی پور تصریح کرد: استان هرمزگان به دلیل سهم چشمگیر ۴۰ درصد از مجموع ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی کشور نقشی مهم در مدیریت سواحل ایفا می‌کند و نخستین استانی محسوب می‌شود که در سطح هفت استان ساحلی کشور طرح تدقیق مدیریت یکپارچه ساحلی آن به اتمام می‌رسد.

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان گفت: انتظار ما این است که بر اساس تأکیدات استاندار، تمامی دستگاه‌های اجرایی نتایج این مطالعات را مبنای عمل خود در مباحث مدیریتی، توسعه‌ای سرمایه‌گذاری و ... قرار دهند و تأثیرات آن نه تنها در تصمیمات مدیریتی ملموس باشد بلکه چارچوب‌های در روی زمین نیز پیاده‌سازی شود تا ساحل‌نشینان خلیج‌فارس و دریای عمان بهره کافی و وافی داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به تکالیف حاکمیتی سازمان بنادر در حوزه مدیریت سواحل و همچنین انجام مطالعات ICZM بیان کرد: برای اطلاع‌رسانی گسترده از ابعاد مختلف این طرح و استفاده بهینه از سواحل استان به ساحل‌نشینان، همکاری رسانه‌ها بسیار اثرگذار است و مشارکت دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و مقامات محلی نیز در اجرا و پیاده‌سازی نتایج این مطالعات در چارچوب برنامه تدوین شده بسیار کارگشاست.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری نهادهای متولی و دست‌اندرکار، بتوانیم استفاده بهینه‌ای از سواحل داشته باشیم تا هم نسل امروز هرمزگانی‌ها بتوانند از این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند و هم میراثی برای آیندگان باقی بماند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.