| کد خبر: 156374 |

معاون میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مازندران

معاون سرمایه گذاری اقتصادی میراث فرهنگ مازندران از تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان خبر داد.

تین نیوز

معاون سرمایه گذاری اقتصادی میراث فرهنگ مازندران از تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسین باقری ظهر چهارشنبه در کارگروه میراث فرهنگی بابیان اینکه در سال ۹۵، برحسب تأکید استاندار، پنجره واحد سرمایه‌گذاری در سه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری در استان شکل گرفت، افزود: با تشکیل دبیرخانه پنجره واحد گردشگری در حوزه معاونت سرمایه‌گذاری میراث، کارهای خوبی تاکنون صورت گرفته است.

معاون سرمایه‌گذاری اقتصادی میراث فرهنگی، با اشاره به اینکه راندمان کاری به نسبت قبل از اجرای پنجره واحد بهتر شده است، خاطرنشان کرد: مدت‌زمان پاسخگویی بسیار کمتر شده اما درزمانی که به بحث جلسات می‌رسد، به دلیل چندگانگی در بحث جلسات منجر به افزایش دوباره زمان می‌شود.

وی با اشاره به وجود چهار کمیته در پنجره واحد سرمایه‌گذاری، گفت: این کمیته‌ها موضوع درخواست سرمایه‌گذار را بررسی می‌کنند.

باقری اولین کمیته پنجره واحد اقتصادی را کمیته موافقت اصولی عنوان کرد و افزود: این کمیته درون‌سازمانی بوده و طبق آیین‌نامه مصوب هیئت‌وزیران، تشخیص موقعیت مکانی مناسب برای اجرای طرح گردشگری با این کمیته است اما اگر سرمایه‌گذاری بالای 4 میلیارد تومان باشد باید به کمیته اهلیت اعتباری ارجاع داده شود.

وی تعداد اعضای کمیته اهلیت اعتباری را 5 عضو متشکل از نمایندگان دستگاه نظارتی و بانک‌های عامل استان برشمرد و افزود: اگر اهلیت سرمایه‌گذار مسجل شود، صورت‌جلسه و مصوبه شده و به ما اعلام می‌شود و بعدازآن ما پیگیر صدور مجوز اولیه و استعلام‌ها می‌شویم.

باقری کمیته بعدی را کمیته فنی گردشگری عنوان و آن را متشکل از نمایندگان دستگاه‌های استعلام شونده، اعلام کرد و افزود: این کمیته هنگامی‌که استعلام‌ها انجام شد، طرح را موردبررسی قرار می‌دهد.

معاون سرمایه‌گذاری اقتصادی میراث فرهنگی، افزود: اگر طرح در خارج از حریم شهر یا بافت روستا باشد، تا سقف 12 استعلام باید گرفته شود و در صورت داخل حریم شهری با بافت روستایی بودن، تعداد این استعلام‌ها کاهش خواهد یافت.

وی بابیان اینکه پس از کمیته فنی، طرح بر اساس نوع خود، باید به کارگروه مرتبط همچون کمیسیون طرح هادی، کارگروه زیربنایی و یا بنیاد مسکن برود، افزود: اما مشاهده می‌کنیم هنگامی‌که طرح وارد بنیاد مسکن می‌شود، آنجا نیز کمیته‌ای تشکیل می‌شود و دوباره زمان می‌برد تا در آنجا هم موردبررسی قرار گیرد.

باقری افزود: ما از این کارگروه درخواستمان این است که بر اساس همان دستورالعمل پنجره واحد سرمایه‌گذاری که هدفش تسهیل و تسریع در صدور مجوز بود تا در یک کمیته با حضور نماینده دستگاه در همین دبیرخانه موردبررسی قرار گیرد و دوباره به کمیته دیگر نرود.

وی با اعلام اینکه دستگاه‌ها خدمات رسان در این کمیته حضور نداشته باشند و بابیان اینکه نماینده 9 دستگاه ازجمله دفتر فنی استانداری به‌عنوان دبیر، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، محیط‌زیست، راهداری، منابع طبیعی، بنیاد مسکن و آب منطقه‌ای در کمیته فنی حضور دارند و طرح را موردبررسی قرار می‌دهند، افزود: هنگامی‌که این کمیته تشخیص داد که مصوبه کمیته برای کارگروه‌ها لازم‌الاجرا است، کارگروه‌ها بر اساس نظر کمیته تصمیم‌گیری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.