| کد خبر: 156360 |

◄ خداحافظی با خودروهای درون‌سوز تا 10 سال دیگر

در چند سال آینده شاید شما مجبور به رساندن فرزندتان به مدرسه نباشید و فرزند شما به همراه چند دوست دیگرش به‌وسیله خودرو خودران یکی از اولیا که مسیرش نزدیک به مسیر شما است به مدرسه برود.

تین نیوز

در اوایل قرن بیستم حمل‌ونقل با حیوانات به‌سرعت با خودرو جایگزین شد. این اتفاق یک انقلاب در زندگی تمام مردم جهان بود.

حال ما در عصری زندگی می‌کنیم که اتفاقی مشابه با همان سطح تأثیرگذاری در زندگی بشر در حال روی دادن است.

عده‌ای از کارشناسان بر این اعتقاد هستند که خودروها با موتور درون‌سوز از سال 2026 در هیچ نقطه‌ای از جهان تولید نخواهند شد. عده‌ای هم این تغییر را نیازمند یک پروسه 100 ساله می‌دانند.

اما همه بر این عقیده هستند که خودروهایی با سوخت‌های فسیلی و آلاینده دیگر در حال انقراض هستند. حال در برخی کشورها این اتفاق به‌سرعت خواهد افتاد و در برخی کشورها این تغییر مدت‌زمان زیادی طول خواهد کشید.

این تنها تغییر نخواهد بود و شاید باید گفت حمل‌ونقل تغییر اساسی خواهد داشت. به‌طور مثال در چند سال آینده شاید شما مجبور به رساندن فرزندتان به مدرسه نباشید و فرزند شما به همراه چند دوست دیگرش به‌وسیله خودرو خودران یکی از اولیا که مسیرش نزدیک به مسیر شما است به مدرسه برود.

قیمت بالای خودروهای الکتریکی و کمبود زیرساخت‌های شارژ این خودروها در حال حاضر یک امتیاز برای رقبای آلاینده به شمار می‌رود، اما تا سال 2025 هم قیمت این خودروها منطقی‌تر خواهد شد و هم زیرساخت‌های لازم برای خودروهای الکتریکی افزایش چشمگیری خواهند داشت.

در حال حاضر جاده‌های شارژ کننده خودرو که خودرو با حرکت بر روی آن‌ها باطری‌هایش شارژ می‌شود به‌صورت آزمایشی در چند کشور اجراشده‌اند. در صورت موفقیت این طرح‌ها به‌سرعت این فناوری توسعه خواهد یافت.

استفاده از خودروهای الکتریکی نه‌تنها به سود محیط‌زیست و سلامت خواهد بود بلکه رفاه بیشتری را هم برای انسان به ارمغان خواهد آورد.

آلودگی کمتر، حمل‌ونقل آسان‌تر، کاهش هزینه‌ها و فضای بیشتر در پارکینگ‌ها و جاده‌ها حاصل گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی و هوشمند است.

این انقلاب با سرعت زیاد در حال تغییر زندگی انسان‌ها است. حتی اگر آن را حس نکنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.