| کد خبر: 156323 |

◄ آخرین وضعیت طرح نوسازی تاکسی‌‌های شهری

با توجه به آلودگی کلان‌شهرها و سهم بالای خودروهای عمومی در این مشکل، از 12 بهمن سال 1394 طرح نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی در شهرها آغاز شد.

تین نیوز

با توجه به آلودگی کلان‌شهرها و سهم بالای خودروهای عمومی در این مشکل، از 12 بهمن سال 1394 طرح نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی در شهرها آغاز شده است.

آن‌گونه که روابط‌عمومی اتحادیه تاکسیرانی شهری ایران اعلام کرده، تاکنون تعداد 79 هزار و 6 تاکسی فرسوده در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و 78 هزار و 455 درخواست بررسی و تأییدشده است.

65 هزار و 645 متقاضی در این طرح شعبه بانک و نمایندگی ایران‌خودرو را انتخاب و معرفی‌نامه خود را دریافت کرده‌اند. از این تعداد 52 هزار و 472 نفر برای خرید تسهیلات و 8 هزار و 566 متقاضی برای خرید نقدی تاکسی به ایران‌خودرو معرفی‌شده‌اند.

تاکنون 57 هزار و 580 پیش‌فاکتور از طرف ایران‌خودرو صادرشده و 56 هزار و 922 خودرو شامل سمند و پژو به متقاضیان تحویل داده‌شده است.

53 هزار و 594 خودرو اسقاط و 52 هزار و 787 پرونده اسقاط نیز توسط نیروی انتظامی تأییدشده است.

7 هزار 440 مورد در سایر طرح‌ها شرکت کرده‌اند که شامل خودرو آریو و اسقاط بدون جایگزین بوده است.

همچنین ثبت‌نام برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده مدل 1386 هم از 16 تیر سال جاری شروع‌شده است که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت نسبت به ثبت‌نام و انجام فرآیند مربوطه اقدام کنند.

در ایران تاکسی فرسوده حداقل باید 10 سال از عمرش گذشته باشد. برخی دیدگاه‌ها جایگزینی تاکسی‌های فرسوده را با خودروهای سمند و پژو نادرست دانسته و خواستار استفاده از خودروهای به‌روزتر و ایمن‌تر هستند.

به گفته فعالان صنف تاکسیرانی نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی به‌کندی پیش می‌رود. شاید بسیاری از مردم هنوز تاکسی‌های پیکان مدل 80 را در خیابان‌ها ببینند که این خود نشانگر عدم نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی در شهرهاست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.