| کد خبر: 156218 |

◄ تفاوت 1000 دلاری حمل کانتینر از چابهار و گوادر

مدیر ‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هزینه تمام شده حمل هر کانتینر گندم از مسیر چابهار هزار دلار ارزانتر از پاکستان است.

تین نیوز

مدیر ‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هزینه تمام شده حمل هر کانتینر گندم از مسیر چابهار هزار دلار ارزانتر از پاکستان است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بهروز آقایی در نشست مطبوعاتی که ظهر امروز در محل سازمان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برگزار شد با اشاره به بحث بانکرینگ تاکید کرد: بیش از 14 میلیون تن بانکرینگ در منطقه ما انجام می شود که 85 درصد از سوخت مورد نیاز بانکرینگ توسط ایران انجام می شود.

او افزود: چابهار به دلیل مسافت دریایی کوتاهتر نسبت به خلیج فارس می تواند ظرفیت مناسبی را در بانکرینگ ایجاد کند.

مدیر ‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ترانشیپ اهمیت بسیار بالایی در خلیج فارس دارد اظهار داشت: یکی ازمزیت‌های چابهار نسبت به بندر صحار عمان این است که ترانشیپ در بندر صحار حداقل نیاز به یکبار تخلیه و بارگیری بیشتر خواهد داشت و این به معنای افزایش هزینه تمام شده است.

آقایی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه تمام شده هر کانتینرحامل گندم در بندر شهید بهشتی چابهار هزار دلار نسبت به پاکستان و یک و نیم میلیون تومان نسبت به بندر شهید رجایی ارزانتر تمام می‌شود .

او با اشاره به بازار افغانستان تاکید کرد: 95 درصد از نیاز‌های افغانستان از طریق واردات تامین می‌شود که بهترین مسیر برای تامین این نیاز‌ها بندر شهید بهشتی چابهار است.

مدیر ‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین 2 میلیارد تن ذخایر معدنی در کشور افغانستان وجود دارد که بهترین مسیر برای صادرات آنها نیز چابهار خواهد بود.

آقایی همچنین با اشاره به حضور هندی‌ها در بندر چابهار تاکید کرد: حرکت هندی‌ها آغاز شده است. قرار داد صد و ده هزار تن گندم به معنای ورود بیش از چهل و هفت هزار کانتینر به کشور است.

او افزود: برآوردها نشان می‌دهد که انتقال این کانتینرها تنها برای رستوران‌های استان سیستان و بلوچستان 5 میلیون تومان گردش مالی ایجاد خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.