| کد خبر: 156097 |

◄ افزایش ۱۱ درصدی ظرفیت قطارهای خط ۵ مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه از افزایش ۱۱ درصدی ظرفیت قطارهای خط ۵ متروی تهران خبر داد و گفت: تعداد واگن‌های قطارهای خط پنج مترو از ۸ واگن به ۹ واگن افزایش یافت.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه از افزایش ۱۱ درصدی ظرفیت قطارهای خط ۵ متروی تهران خبر داد و گفت: تعداد واگن‌های قطارهای خط پنج مترو از ۸ واگن به ۹ واگن افزایش یافت.

به گزارش تین‌نیوز، فرنوش نوبخت با بیان اینکه با اضافه کردن یک واگن به تمام قطارهای این خط برون‌شهری، ۳۰۰ نفر به ظرفیت هر قطار اضافه می‌شود، گفت: با اضافه شدن ۲۶ واگن دو طبقه به قطارهای خط ۵ شاهد افزایش بیش از ۷ هزار نفری به ظرفیت جابجایی این خط هستیم.

وی با بیان اینکه خط ۵ قدیمی‌ترین خط متروی تهران است که ۱۹ سال از آغاز بهره‌برداری آن می‌گذرد،خاطرنشان کرد: اکنون به‌سازی زیرساخت‌ها و تجهیزات آن در حال انجام است و امیدواریم با افزایش ظرفیت جابجایی این خط، بتوانیم به کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران-کرج کمک کنیم.

عملیات بهسازی خط 5 متروی تهران، 13 اسفند ماه در محدوده بلاک اتمسفر-گرم‌دره و در محل گالری گرم‌دره (محدوده کیلومتر 24 الی 25 و زیرگذر مترو از بزرگراه تهران – کرج) آغاز شد و برای اولین‌بار در متروی کشور، 665 متر از خطوط اصلی آن در یک روز و توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس)، به‌سازی شد.

پیش از این علی عبدالله پور قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفته بود: پروژه به‌سازی خط 5 مترو تهران که از دی ماه آغاز شده شامل عملیات‌های گسترده‌ای است که در حد امکان شب ها و ساعاتی که پذیرش مسافر صورت نمی گیرد انجام می شود و بر این اساس روز جمعه نیز به دلیل ادامه فعالیت به‌سازی، در کل روز پذیرش مسافر ندارد.

 با افزایش واگن به خط 5 مترو تهران- کرج باعث می‌شود مسافرین این خط افزایش یابند و تمایل مردم به استفاده از وسیله نقلی شخصی  کاهش و با استفاده بیشتر ازحمل و نقل عمومی مصرف سوخت کاهش می‌یابد و می‌توان امیدوار بود که مشکل ترافیک و تصادفات جاده‌ای هم تا حدودی حل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.