| کد خبر: 155132 |

ترغیب گردشگران ترکیه برای سفر به ایران

سرکنسول سفارت ترکیه در مشهد گفت: کنسولگری ترکیه تلاش می‌‎کند با ایجاد بستر مناسب برای جذب گردشگران به ایران نوعی تعادل در این بخش برقرار کند تا گردشگران بیشتری برای سفر به ایران ترغیب شوند.

تین نیوز
سرکنسول سفارت ترکیه در مشهد گفت: کنسولگری ترکیه تلاش می‌‎کند با ایجاد بستر مناسب برای جذب گردشگران به ایران نوعی تعادل در این بخش برقرار کند تا گردشگران بیشتری برای سفر به ایران ترغیب شوند.

به‌گزارش تین‌نیوز به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری خراسان رضوی، محمت دوغان سرکنسول ترکیه در مشهد بیان کرد: سالانه دومیلیون نفر از مردم ایران از مناطق مختلف فرهنگی، تاریخی و گردشگری ترکیه بازدید می‌کنند و سهم گردشگران ترکیه‌ای در بازدید از اماکن مشابه در ایران تا 250هزار نفر است.

او افزود: از این رو کنسولگری ترکیه تلاش می‌کند با معرفی و ایجاد بستر مناسب برای جذب بیشتر گردشگران به ایران نوعی تعادل در این بخش برقرار کند تا گردشگران بیشتری از ترکیه برای سفر به ایران ترغیب شوند.

سرکنسول ترکیه در مشهد همچنین قنات جهانی قصبه گناباد را ظرفیتی مهم برای توسعه گردشگری منطقه ای و بین‌المللی توصیف کرد وافزود: شناخت گردشگران ترکیه‌ای نسبت به هویت و اصالت این قنات باید افزایش یابد.

او گفت: توسعه روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بین ایران و ترکیه مورد توجه خاص کنسولگری ترکیه در مشهد قرار دارد و با این هدف چندی پیش هیئت اقتصادی از مشهد به استانبول و از استانبول به مشهد سفر کرده و سرمایه‌گذاران با ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور آشنا شدند.

دوغان هدف از سفر و بازدیدهای خود را از مناطق مختلف گستره منطقه‌ای کنسولگری ترکیه در مشهد بررسی و آشنایی با ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری این نقاط و انتقال آن به سرمایه گذاران و گردشگران ترک اعلام کرد.

غلامعباس ارباب خالص، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور نیز در این بازدید با اشاره به تعاملات و همکاری‌های ریشه‌دار تاریخی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و ترکیه گفت: با استقرار کنسولگری ترکیه در مشهد ظرف سه سال اخیر اقدامات خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی بین استان‌های شمالی و شرقی کشورمان و از جمله استانهای سه گانه خراسان با ترکیه انجام شده است.

او افزود: توسعه گردشگری و صنعت توریسم نقش مهمی در توسعه اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار و مبادلات دو کشور ترکیه و ایران دارد و باید از این ظرفیت حداکثر بهره را گرفت.

محمدعلی نبی‌پور فرماندار گناباد نیز در جریان این بازدید گفت: قنات قصبه گناباد به عنوان تنها اثر ثبت‌شده خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش جذب و بازدید گردشگران خارجی از جمله گردشگران ترکیه در این منطقه است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.