| کد خبر: 154290 |

آیا ایرلاین‌های معتبر از فرودگاه مشهد کوچ کرده‌اند؟

مدتی است که شایعاتی مبنی بر کوچ ایرلاین‌های معتبر از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس و کاهش تعداد پروازهای آنان به گوش می‌رسد.

تین نیوز

مدتی است که شایعاتی مبنی بر کوچ ایرلاین‌های معتبر از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس و کاهش تعداد پروازهای آنان به گوش می‌رسد.

به گزارش روزنامه همبستگی، ماجرا از بهمن‌ماه 1395 و هنگامی که بارش سنگین برف در مشهد به مدت دو روز تمامی پروازهای فرودگاه مشهد را زمین‌گیر کرد، آغاز شد. محبوس شدن چندین ساعته مسافران در هواپیما روی باند پرواز، انتشار فیلم درگیری مسافران و خدمه پرواز، سرگردانی چندین ساعته مسافران در سالن انتظار فرودگاه، عدم پاسخگویی مسئولان فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی، پرداخت نکردن خسارت به مسافران و..... مجموعه این اتفاقات دومین فرودگاه پر رفت و آمد کشور را وارد فاز تازه‌ای از فعالیت کرد.

ورود دستگاه قضا و در راس آن دادستانی جهت رسیدگی به بحث تاخیرها، عدم پاسخگویی‌ ایرلاین‌ها و نواقص مدیریتی فرودگاه مشهد و.... که نهایتاً منتهی به استقرار شعبه بازپرسی ویژه جرایم فرودگاه در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد شد. مجموعه پیگیری‌ها و اقدامات نظارتی این بازپرسی تا آن‌جا ادامه یافت که چند روز پیش مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی برای دومین‌بار احضار و پیرامون تاخیرهای ایرلاین‌ها و لزوم پاسخگویی به مسافران تعهد داد. تمامی این موارد دست به دست هم داد تا شایعه‌ای با این مبنا شکل بگیرد که ایرلاین‌های معتبر دیگر تمایلی به ارائه خدمات در مشهد ندارند و این شایعه خیلی زود هم در فضای مکتوب و مجازی پیچید.

بهشتی؛ مدیر شرکت هواپیمایی ماهان در مشهد نیز در واکنش به این ادعا آن را در حد یک شایعه دانست و افزود: برخی اتفاقات، تاخیرها یا کنسلی‌ها ناشی از کمبودهای سخت‌افزاری است و از خطای انسانی فراتر است. مدیر شرکت هواپیمایی ماهان در مشهد افزود: واقعیت این است که با توجه به شرایط اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی در ایران برای بقا می‌جنگند. قیمت بلیط پروازهای بین‌المللی از 14 سال قبل پایین‌تر است. این یعنی هزینه‌ها بالا رفته ولی درآمدهای پروازهای بین‌المللی کمتر شده است. شرکت های ایرانی سوددهی ندارند.

بهشتی پیرامون اقدامات اخیر دستگاه قضا در فرودگاه نیز بیان داشت: به نظر بنده برخورد دستوری مشکلات را بیشتر خواهد کرد و ایرلاین‌ها برای توسعه پروازی بی‌رغبت خواهند شد چون فعالیتشان سود که نخواهد داشت ضرر هم خواهد داشت.

مجید فرقانی دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی هم درباره این باره شایعه گفت: ما هم اطلاعاتمان در حد همین شنیده‌ها است .البته شواهدی موجود است که برخی ایرلاین‌ها به دلیل برخوردهای غیرکارشناسی شامل تاخیرها و موارد دیگر، انگیزه حضور در مشهد را از دست داده‌اند.

حسن جعفری؛ مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در پاسخ به این شایعه و پیرامون صحت و سقم آن اظهار داشت: ایرلاین‌های معتبر در حال کار هستند.

 

منبع: روزنامه همبستگی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.