| کد خبر: 154236 |

به دنبال تقاضای نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد؛

برقراری پرواز ATR خوی

اولین پرواز برنامه‌ای فرودگاه شهرستان خوی در آذربایجان غربی در روز بیستم آبان ماه سال جاری به شماره 3305 در ساعت ۰۸:۴۰ بامداد از تهران انجام و در ساعت ۱۰:۳۰ وارد فرودگاه خوی خواهد شد.

تین نیوز

اولین پرواز برنامه‌ای فرودگاه شهرستان خوی در آذربایجان غربی در روز بیستم آبان ماه سال جاری به شماره 3305 در ساعت ۰۸:۴۰ بامداد از تهران انجام و در ساعت ۱۰:۳۰ وارد فرودگاه خوی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در تیرماه سال جاری همزمان با سفر وزیر محترم راه و شهرسازی به شهرستان خوی، نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی تقاضای برقراری پرواز با ناوگان هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" را به فرودگاه این شهر مطرح کردند .

انجام این پرواز با هدف فعال کردن فرودگاه خوی و ایجاد رونق اقتصادی در این منطقه است. شهرستان خوی، همجوار با مرز ترکیه و یکی از منابع رشد و توسعه آذربایجان‌غربی است که رشد و توسعه اقتصادی آن می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد .

دراین راستا با هدف بررسی زیرساخت ها و امکانات و شرایط فرودگاه خوی در دوم شهریور سال جاری یک فروند از هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ به صورت آزمایشی به این فرودگاه پرواز کرد تا در صورت تایید متخصصان فنی و عملیاتی پروازهای برنامه ای به این فرودگاه انجام شد.

بعد از دریافت تاییدات مورد نیاز برنامه ریزی لازم برای پرواز به این فرودگاه صورت گرفت که براساس برنامه ریزی انجام شده، اولین پرواز برنامه ای به این فرودگاه در روز بیستم آبان ماه سال جاری انجام خواهد شد .

این پرواز با شماره 3305 در ساعت ۰۸:۴۰ بامداد از تهران انجام و در ساعت ۱۰:۳۰ وارد فرودگاه خوی خواهد شد .

پرواز برگشت این هواپیما با شماره پرواز 3304 در همان روز درساعت ۱۱:۰۵ انجام و در ساعت ۱۲:۵۵ در فرودگاه مهر آباد به زمین خواهد نشست .

شایان ذکر است خرید هواپیماهای ATR با هدف ایجاد عدالت جغرافیایی، رونق فرودگاه های کوچک و کم‌برخوردار کشور و ارتقاء ارتباط هوایی بین استانی صورت گرفته که از ابتدای اجرای این اقدام تاکنون بخشی از تقاضای استانها را پاسخگو بوده است

راه اندازی پروازهایی به مناطق شمالی و مرکزی کشور و مستقر شدن دو فروند از این هواپیماها در جنوب کشور برای پاسخگویی و افزایش خدمت‌رسانی به نیازهای مردم عزیز از جمله برنامه های انجام شده هواپیماهای ATR۷۲-۶۰۰ " هما" است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.